jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under mars 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 mars 2012 19:37

Vi har fått vårt Xbox 360 Kinect som Jon vann och nu är det inkopplat. Jon kunde inte hålla sig utan ville gärna testspela lite. Och visst verkar det jätteroligt! Tanken var att jag skulle fotografera lite... och det gjorde jag...

... men jag smygfilmade lite också. ;) Jag fick med några härliga moves. Jag gillar särskilt dansen på slutet av klippet, men den tror jag inte hörde till spelet alls! Hahaha! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 mars 2012 19:27

Jag hade nästan glömt av att jag gått med i Leafs testpanel. Jag har bara deltagit i ett test tidigare och det var jättelänge sedan. I veckan kom det en ny omgång och att prova lite pastiller och få en godispåse för besväret är inte dumt alls. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 mars 2012 18:38

Bredvid den vanliga Fanta Exotic stod kusinen Fanta Strawberry and Kiwi. Höll nästan på att ta fel först, men tog en av varje ifall nykomligen skulle vara godare. Men det var den inte... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 mars 2012 09:30

Vi har en resa till Ullared planerad inom kort och jag var lite nyfiken på utbudet av mammakläder - om det nu ens var något de hade. Jag mejlade Gekåsbloggen och fick snart svar att visst hade de det. Jag fick en länk tillbaka där några plagg presenterades, bland annat de här, tyvärr utan prislapp:


 

 

Bilder lånade från Gekås-bloggen.


Jag gillade särskilt luvjackan för de jag har börjar på att bli svåra att dra igen dragkedjan på... Hoppas att det finns mycket att välja på och i många färger till bra pris. Klart att det är bra pris - det är ju Ullared!!! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 mars 2012 09:29


Earth Hour 20.30-21.30

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 mars 2012 13:37

Under helgen 14-15 april äger Tarun Hälsomässa för kropp och själ rum i Skövde, i Valhalls lokaler. Utbudet av utställare, uppträdande och föredrag är som vanligt mycket varierat. Läs gärna mer på Taruns hemsida: http://www.tarun.nu/

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 mars 2012 13:30

Igår kväll när vi skulle sova kände jag något konstigt i magen som jag inte känt tidigare. Och nu hoppas jag ju förstås på att det är baby I som börjar göra sig till känna. Det var som ett sorts vakuumsug - kändes som sluuuuurp-poooff. Men det kan ha varit vad som helst... och det hände bara ett fåtal gånger och kom inte tillbaka. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 mars 2012 19:00

I och med graviditeten har jag börjat drömma i stort sett varje natt och på sistone har drömmarna varit riktade mot huset som vi "förlorade" när vi blev överbjudna. Mitt undermedvetna verkar fortfarande bearbeta boendefrågan om nätterna för jag drömmer om olika boenden... och barn. /Jenny


Natt 1. Drömde om huset som inte blev vårt. Han som köpte det hade flyttat in och börjat spika igen dörrar och fönster med bräder. Skitfullt gjorde han!


Natt 2. Drömmer om huset igen. Men nu är det grannen bredvid oss nu som köpt det för han skulle skilja sig från sin fru. Drömmer en till dröm samma natt. Jag har fött barnet, det blev en flicka. Hon föddes mycket för tidigt men var frisk och vägde ändå fyra kilo.


Natt 3. Drömmer om en liten pojke i en park. Pojken visar sig heta Bo. Och sedan när jag vaknade gick det upp ett liljeholmens för mig - det var ju också en bo-dröm. Ungen hette ju Bo for crying out loud!


Natt 4. Drömde att jag skulle hjälpa posten att leverera ett paket men personen på adressen hade flyttat och bostaden stod nu tom. En fin rymlig bostad redo för inflyttning när som helst...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards