jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under februari 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 februari 2015 22:45

Vad roligt det är när man umgås med människor och tiden flyger iväg utan att man märker det. Då har man verkligen träffat rätt!

Så kändes det för mig och Jon i eftermiddag och kväll när vi hade Therese, Simon och barnen John och Ellen på besök. Strax efter Charlotte Kallas makalösa brons ringde familjen Wadström på dörren och huxflux så var Melodifestivalen slut.

Nu gjorde vi ju givetvis en del under tiden, men jag hann ju knappt få någon datorabstinens ju!

Vi fikade, åt mat, åt en del annat gott, barnen lekte, vi såg teve, spelade ett sällskapsspel och pratade också en del förstås. Toppenavslut på denna dag där vi även hann med en del på förmiddagen, men de grejerna var ju inte alls lika roliga.

Nu får det bli sovmorgon imorgon, svenskt guld på femmilen, som vi förhoppningsvis hinner se, innan vi åker iväg för att se Mora Träsk. God natt! /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 februari 2015 14:22

 

Det är tydligen varmt ute...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 februari 2015 21:34

Idag har jag varit och låtit återfinna mina ögonbryn och ögonfransar hos Lisa Nails & Beauty. Hon är verkligen jätteduktig, men jag har nog ingen vidare hög smärttröskel alls för det gör så ont.

Dels används pincett men även tråd. Tror att hon eventuellt använde trubbiga knivar, glödheta gafflar och någon sorts frätande syra också.

Skämt åsido. Hon är jättebra!

Skulle en förlossning som känns så där hålla på i flera timmar skulle jag aldrig bli gravid igen! :) Nåja, det blir ju fint efteråt. Men typiskt när man äntligen får lite egentid att det ska bli så smärtsamt...

Jag borde även ta tag i mitt hår. Det var länge sedan jag hade någon frisyr att tala om nu. Jag och mitt hår har ett väldigt ansträngt förhållande och många gånger väljer jag att inte slösa alltför mycket energi på detta virrvarr. Hästsvans är verkligen bra grejer. Jag har spikrakt tråkigt hår och har funderat på lite lockar. Det blir ju fint de få gånger jag använder wavemakern.

Tillsvidare får omvärlden stå ut med att ha det så här och så får jag roa mig med att höja ett och annat ögonbryn åt det hela... De syns ju nu!

Och just det ja, förutom att någon gång klippa mig så skulle jag ju gå ner tjugo kilo i vikt och sluta avge löften jag ändå inte kan hålla. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 februari 2015 19:00

Jag fick en strålande idé när Isa hade sovstund: surfplatta till Ian - och så hörlurar på det. Så lugnt och skönt det blev under i alla fall en stund. Ian var ju först inte så förtjust i hörlurarna men "om du inte har dem på dig får du inte sitta med surfplattan alls" fungerade... /Jenny


Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 februari 2015 18:45


"Stöd Bris arbete - köp en fjäril. När du köper denna berlock går hela summan oavkortat till Bris,

Barnens Rätt i Samhället."


Fjärilarna finns i tre olika färger. Jag köpte en av varje, behöll den rosa och gav bort de andra två. Berlockerna är jättegulliga och det är förstås extra bra att hela summan går till välgörande ändamål. /Jenny



Berlockerna finns att köpa för 48 kronor styck på Apoteket:

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=256407


"Om BRIS Fjäril:

Jag är oslagbar!

Varje barn har rätt att växa upp utan våld och övergrepp.
Stöd Bris arbete - köp en fjäril.

När du köper denna berlock (ca 2x2cm) går hela summan oavkortat till Bris, Barnens Rätt i Samhället.

Fjärilen är gjord av plexi och metalldelarna (spännet) är nickelfritt.

Vid köp via hemsidan levereras slumpmässig färg.

Bris arbetar för att förbättra barn och ungas villkor och rättigheter.

Via Bris kan barn och unga få prata, mejla eller chatta anonymt med
en kurator - varje dag, året om på telefon 116111 eller på bris.se."

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 februari 2015 12:33

Ständiga funderingen. För varm eller för kall. Nu sover lillan i alla fall ute... under regelbunden övervakning förstås. :) Underbart väder, men stafetten pågår inomhus. Kanske får bli en vända ut lite senare idag. /Jenny


Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 februari 2015 20:15

Haklapparna i plast är lite för stora för Isa, så hon har de mjuka med antingen kardborreknäppning eller knytband. Men fort ska det gå, så istället för att knyta de haklapparna med band så fäster jag den med en påsklämma när hon har de på sig. Den får hon aldrig upp och kan sålunda inte dra av sig haklappen! Sedan är det smidigt att använda när vi hänger upp dem på vår haklappskrok. /Jenny


 

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards