jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under februari 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 februari 2012 20:15

Jag hade ju turen att vinna en punschrulleväska från Delicato i en tävling som Matpriskollen  höll på fb (en tävling om en ny väska hålls just nu!). Tävlingen gick ut på att man skulle gissa vilka bidrag som gick vidare till final i Melodifestivalen. Jag drog till med Molly Sandén och Björn Ranelid och det var jag den enda som gjorde - och vann därmed!

I eftermiddags ringde delicatosäljaren och sa att min vinst var på gång. Jag tyckte att det var lättare att han lämnade av väskan på Tempo (lilla affären här) istället för att han med lastbil sent på eftermiddagen skulle hitta hem till mig. Så blev det och vi knallade iväg genast för att hämta väskan. Inte visste jag väl då att den var stor! Och fullproppad med godsaker! När jag kom hem ställde jag väskan på vågen och den stannade på 7,2 kilo! Det var dagens lilla fyspass det. :)

Jag öppnade väskan och plockade fram den ena smaskigheten efter den andra och härligheten verkade aldrig vilja ta slut. En del utav kakorna hade jag inte ens hört talas om och det ska bli så gott och spännande att testa allt. Men vi började med att smaka på punschrullarna, tyckte att det passade bra tillfället till ära. /Jenny


Kärt barn har många namn:

marsipanrulle

punschrulle

dammsugare

trådrulle

filmrulle

arraksrulle

tobruk 

bagarskrap

150-ohmare

säkring 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 februari 2012 13:40

... som har varit så duktig och bakat en massa gott bröd idag. Men jag tackade och tog emot när jag blev erbjuden mammas nybakade brödkakor. Några av brödkakorna är från ugnen och några hade hon bakat i vedspisen - jag tog några utav varje men misstänker att de från spisen är godast! :) Och på tal om bortskämd så behövde jag inte ens bära hem dem. Klövjeväska på Nalle och huxflux så blev han brödbud och verkade inte ha något emot det. Och inte jag heller! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 februari 2012 13:10

Smartson ska starta ett bloggnätverk där de anmälda kommer att erbjudas specialinbjudningar och möjligheten att testa produkter före andra. Anmäl din blogg HÄR för att delta i nätverket om du tycker att detta låter intressant.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 februari 2012 17:55

Nu har det börjat dyka upp fler snödroppar och jag hittade också en vårpigg vintergäck. Både bi och myror har vaknat till också. Men vem gör inte det när solen skiner så varmt och skönt! /Jenny

   

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 februari 2012 17:46

Jag ringde mamma och frågade: "Var det idag eller var det någon annan dag som du skulle bjuda på lite fika ute?" och fick till svar att det var idag.

Härligt väder som passade perfekt för fika utomhus. Jag och Nalle traskade iväg och efter lite trädgårdsbus blev jag serverad både hemmagjord saft, hemmagjord citronglass och mammas egna petit chouxer med grädde och fruktcocktail-fyllning.

 

Sommarmöblerna var inte riktigt framtagna än, så man tager vad man haver och min gamla röda spark fick bli bord. Men så kan det gå när man stressar på våren lite grann... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 februari 2012 13:17

Idag fick jag en ny kallelse till dietisen, som verkar vara väldigt populär. Det dröjde länge innan jag fick förra tiden som blev avbokad och det dröjer till den 16 mars innan jag får komma dit nu. Hoppas inte att för stor och viktig del av graviditeten hinner gå innan dess. Nu äter jag folsyra och det är det sagt att jag ska göra hela graviditeten, först var det bara sagt under första trimestern. Och nu äter jag även Betolvex (B12-vitamin) för det fick jag ut på recept av läkaren på MVC. Vet inte varför jag äter det egentligen, jag har aldrig hört att jag har B12-brist. Och det verkar vara mer vanligt bland veganer, jag äter ju både mjölk- och äggprodukter. Framöver blir det även järntabletter men det var ju väntat. Vi får väl se vad dietisten säger om detta. Sen... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 februari 2012 13:11

Det blir effektfullt att måla kanten på nageln med en annan, eller flera färger.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards