jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under september 2016

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 september 2016 14:28




Trädgårdsröj igår och vedhantering idag.

Inte de roligaste av sysselsättningar men skönt när det är klart. Snart helg!

 




Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 september 2016 21:03

Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 september 2016 18:26

Idag har det röjts ordentligt i trädgården. Vi trodde att hösten skulle kommit tidigare, och än är den väl inte helt här, men nu ville vi inte dra på det här trädgårdsarbetet längre. Bort, bort, bort med mycket grönt och visset... och även hammocken. Men barnens leksaker och lite annat oorganiskt får vara kvar ett tag till. Imorgon ska det här fortsätta och även ordnas med ved inför vintern så vi kan tända en och annan mysig brasa. Det ska bli skönt när det här är klart.


Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 september 2016 18:21

Vantarna som jag sydde till Loe igår kväll var precis lagom, så nu har jag sytt ett par som är lite större för att passa lite längre. Och med en matchande mössa.

Men när Isa såg Loes vantar så ville hon också ha, så då sydde jag ett par fleecefodrade tumvantar till henne. Och Ian har också ställt sig på kö för ett par, men med annat tyg... /Jenny 

 


 

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 september 2016 16:45


Jag la en beställning från Maybeauty.se på The Incredible Face Mask (den där svarta ansiktsmasken) för jag tyckte att det jag läst om den lät väldigt spännande. "Tar bort pormaskar. Motverkar orenheter. Tar bort olja i fet hy. Tar bort död hud."

Men... beställningen ville inte komma och det har den fortfarande inte gjort nu runt tre veckor senare. Istället har jag som kompensation fått andra produker att testa så länge, och det var ju kul att bli erbjuden det. För det som jag har beställt ska komma, men om någon månad...

Face gel och Pore mask skickades ut och jag har testat Pore mask som är en lermask som ska rengöra porerna på djupet och förminska dem. Redan efter första användningen märkte jag av att huden i ansiktet blev betydligt renare och kändes fräschare. Så min väntan på den masken som jag verkligen beställt blir kanske inte så dålig ändå. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 september 2016 22:19

Det var så roligt att sy lite igen så när barnen somnat ikväll passade jag på igen, då i lite mer lugn och ro. Nu sydde jag fleecefodrade tossor och vantar och även en mössa. Att mössan och tossorna passar är jag ganska säker på men vantarna höftade jag fram så de får vi testa imorgon. Men det tar på mina tyger nu, så om det här ska fortsätta så får det nog bli lite nytt till tygskåpet. /Jenny

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 september 2016 14:43

Det finns helt klart utrymme för förbättring, men i det stora hela blev mitt första par fleecefodrade tossor ändå ganska fina. Det får nog bli till att sy några fler par. /Jenny

 


Loe · Pyssel
Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 september 2016 07:00

Under större delen av sommaren, ja sen Nalle lämnade oss, har vi letat efter en ny soffa. Eftersom vi lät Nalle vara i soffan så såg vi ingen anledning att skaffa en ny medan han var med oss. Men nu är han borta och den slitna soffan (den var inte alls så fin som den tycks se ut på bilden nedanför...) är nu ett minne blott.

Vi hade tänkt slänga den och kastade ut den nedför trappen, men några företagsamma själar i behov av en soffa hade sett den, tog reda på telefonnumret, ringde och hämtade upp både den tresitsiga och den tvåsitsiga delen. De hade ingen soffa alls så då blev det här förstås ett bättre alternativ och vi slapp ordna med att få den till tippen.

Den nya soffan är precis lika skön som den ser ut, moccakänsla i tyget, höga ryggstöd (ett av våra måsten!) och recliner på de båda yttersta sätena. En stor rymlig soffa, så stor att det nästan inte är mycket mer kvar i rummet. ;) Men vi ville ha en hörnsoffa den här gången för att få plats med flera framför teven. Helnöjda!


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards