jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under mars 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 mars 2012 14:10

Varorna från CDON kommer oftast direkt i lådan och det är mycket smidigare än att behöva åka till ICA. Under de fraktfriadagarna beställde vi Harry Potter-boxen på bluray och fick också köpa en vara för 13 kr så det fick bli X-men.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 mars 2012 12:00

Trasiga kameran... Objektivet hängde sig och lägg också märke till silvertejpen som vi lagat den med tidigare.


I höstas gick vår gamla trotjänare Casio-kameran sönder och sedan dess har vi kämpat på med en Olympus. Och kämpat är verkligen det rätta ordet för den har inte varit lätt att ha att göra med alla gånger. Krånglig till tusen! Och för att slippa muttra mer över den letade vi reda på en ny kamera - och jag vill gärna ha en Casio igen för jag blev så förtjust i den förra. Det togs många fina bilder med den.

Med hjälp av Prisjakt och dess olika sökkriterier hittade vi en kamera till lagom pris och med de funktioner som vi behöver. Det blev en Casio Exilim EX-H30.

1299 kr var billigaste priset så vi bokade den och hämtade ut den på SIBA. Och än så länge är vi jättenöjda! Den har många bra förinställda lägen, startar snabbt, 12,5 x optisk zoom, filmar i HD, upp till 1000 bilder per laddning av batteriet, 16,1 megapixlar, vidvinkelobjektiv på 24 mm - helt enkelt en kamera för oss.

Jag tycker att kvaliteten på bilderna blivit mycket bättre, och det är ju roligt både för oss och er...  /Jenny


 

Den nya kameran, en Casio Exilim EX-H30.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 mars 2012 19:49

Min lite rundare och hårigare mage...


Ett av graviditetssymtomen på sistone är fjunig mage. Har googlat och är visst inte ensam om detta, men lite konstigt ser det ut. Nu är det väl lagom hårigt, men värre får det inte bli! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 mars 2012 19:15

Jag behöver snart inte äta någon "riktig" mat... Ännu en produkt att lägga till mitt lilla apotek: linfröolja. Oljan är rik på omega 3 och omega 6 och fattig på god smak... Men ska vara bra för babyn.

Det konstiga är att sedan jag började äta järntabletterna har jag känt mig tröttare, tung i huvudet och stel i nacken. Kvinnan i hälsokostaffären pratade om att man kan få i sig för mycket järn som i sin tur förtjockar blodet och gör det trögflytande. Jag tyckte ju att jag hade ett bra värde innan tabletterna, men linfröoljan ska i så fall tunna ut blodet så får vi se om det blir någon skillnad. Men aldrig att jag anade att det var så här mycket som skulle ätas - och det utan att jag verkar vara i riskzonen för någon bristsjukdom. Hade det inte räckt med folsyra och eventuellt järntabletter...? Tydligen inte. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 mars 2012 09:26

Klicka på länken nedan och skriv ut din produktcheck på en valfri dessert från Kockens. Varan hämtas ut på ICA.

http://www.facebook.com/kockensab/app_115279628603422

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 mars 2012 18:45

På morgonen putsade jag fönster, har ju skjutit på det ett tag. Men i morse, innan solen sken för starkt, passade jag på. Och att putsa fönster är inte det lättaste. Det blir streck, fläckigt och ibland känns arbetet helt gjort i onödan...

Vi har tidigare testat med fönsterskrapa och en battridriven fönstertvätt men inget har blivit så bra. Den här gången tvättade jag först med trasa och Yes och torkade sedan rent med tidningspapper.

Jag har varit ganska tveksam till detta med tidningspapper, men det fungerade faktiskt ganska bra. Och när jag ändå hade lite energi över passade jag på att ta tag i annat uppskjutet arbete: soffan. Först rengöring och sedan fettade jag in den. Man märkte var Nalle brukar ligga mest om man säger så... ;) Skönt att ha fått det gjort också. Lite dammande och dammsugande följde.

På morgonen försökte jag få tag, och fick det till slut också, i veterinären för Nalle behövde få receptet förnyat samt mer foder så nu är det beställt. Har även jagat algolja och beställt det, men kvinnan i hälsokostaffären pratade om att linfröolja också kunde vara ett alternativ. Vi får se imorgon vad det blir. Men mer "medicin" till mig lutar det åt. Får nog låna Nalles dosett snart så jag håller reda på allt. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 mars 2012 17:56

Igår bad jag Jon skicka in en motivering i tävlingen om ett Xbox 360 Kinect med det nya spelet Kinect Rush hos Magdalena Graaf. Trodde väl inte att chansen var så stor för den här vinsten vill väl alla ha...? Och det var det många som ville också, MEN titta bara HÄR vem det var som gick och vann det. Strålande motivering! Jon har ju fått en och annan kommentar på jobbet om sin utökade kroppshydda. ;) Och nu får han spela/träna medan jag äter. Blir så bra så det! Jag kanske kan göra några små moves, för det tycker nog babyn bara om. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards