jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under mars 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 mars 2015 20:00


Idag blev det en tur till Falköping. Vi stannade till hos Falbygdens ost och avnjöt ost- och delikatessbuffén. Och det var verkligen jättelänge sedan som vi var där och åt. Vi hade med annan mat till barnen, men Ian verkade tycka att det var jättekul att det fanns ost runtom i butiken som man kunde provsmaka.



Om Osterian mest var för vår skull så blev besöket på den kombinerade lekplatsen och djurparken på Mösseberg mest för barnens skull. Fast lite roligt hade vi ju också förstås, och sedan är det kul att se att barnen har roligt också.


 


När vi var här förra gången var Ian ungefär lika gammal som Isa är nu och visste ju inte vad en lekplats var. Men idag sprang han in på området när han såg vad det var frågan om.



Vi tycker om den här platsen jättemycket och kanske att det inte dröjer lika länge tills vi är tillbaka nästa gång. Det finns ju flera roliga lekstationer med de vanliga attraktionerna på en lekplats, men även flera andra som trampbilar, tunnlar att krypa i med mera.


 


Det finns även en mängd fina djur, men Ian är inte alls intresserad av dem. Han verkar nästan tycka att de är lite läskiga. Men vi tittade gärna på dem och tog några bilder. Kalven var inte ens en månad gammal...


  


Det här blev ett jättefint sätt att avsluta mars månad på. Tur med vädret hade vi också! /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 mars 2015 08:00

Bilder får bli ledtrådar i Ian och Isas jakt på årets påskägg. För Ian blir det lagom svårt och vi tror att han kommer att fixa uppgiften och hitta sitt och Isas ägg. En bild leder till en annan och så vidare tills det att äggen är funna! Och alltsammans börjar med att Påskharen har lämnat ett brev...






Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 mars 2015 19:33

Isas sötsug verkar vara lite större än Ians någonsin varit

och hon mumsade gärna på en glass.


 

Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 mars 2015 19:01

Ja, jag vet ju att någon av er brukar läsa när jag skriver om er, så det här inlägget är till er. Och hör och häpna - det blir inget klagomål alls. Istället vill jag tacka så mycket för hjälpen som jag fick imorse när jag ringde kundtjänst. Jag fick prata med en väldigt tillmötesgående man som verkligen hade koll på läget, och faktiskt att vi inte har märkt av något krångel med bredbandet sedan dess. Stort tack för dagens hjälp och särskilt till medarbetaren som mottog mitt samtal strax efter åtta imorse. Lite påökt till honom kanske... ;) /Jenny 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 mars 2015 08:30

Jättefin blogbag från Loppi!


Det känns verkligen både tursamt och lyxigt att få hem Loppis blogbagar och den senaste som anlände var toppen. Vilket innehåll! Det jag inte uppskattade fullt ut gillade Jon desto mer och tvärtom.


Friggs Solljus, ett grönt rooibos te, berikat på D-vitamin fick Jon smaka då jag inte är någon tedrickare. Det var inte alls länge sedan som Jon berättade för mig om hur viktigt det är med D-vitamin, så det här var passande och dessutom tyckte han att det smakade jättegott. Ja, faktiskt ett bland de godaste teerna någonsin.


Det är så roligt att testa nya saker, men Bio-Oil har jag testat tidigare under graviditeterna - och så här i efterhand borde jag kanske ha varit lite flitigare i användandet... ;) En toppenprodukt för att hjälpa till att förhindra bristningar. Jag hade säkert haft fler nu och kanske att jag kan snygga till de ojämnheter som kvarstår också. 


På riskakorna var det mörk choklad, inte min favoritnyans, men jag smakade och bortsett från det så var de helt okej. Jon smakade också och han tyckte mycket bättre om dem, dessa naturliga och ekologiska miniriskakor från Friggs. "Du kan ju ta med dem och ha på jobbet" förslog jag under provtillfället.

Men då fanns det inga kvar.


Häromdagen slängde jag en parfym som förmodligen blivit för gammal eftersom den var från tiden då man just upptäckt hjulet. Men mister du en parfym så kommer det en ny i ett paket med posten. Moment de Bonheur Yves Rocher luktade väldigt fräscht och flaskan och innehållet hade en mycket läcker grön färg. Mycket doft av äpple och den känns väldigt frisk. Helt klart en parfym som jag kan tänka mig att fortsätta att använda.


Från Yves Rocher kom det ytterligare en produkt, Elixir Volume Mascara. Nu har jag haft problem med min ögoninflammation eller vad det nu har varit, så jag har inte kunnat testa mascaran fullt ut. Men enligt beskrivningen ska den hålla hela dagen. Jag märkte i alla fall av den effektiva borsten som verkligen gav fransarna volym. Mascaran ska också innehålla peptider från hibiskus som både ska stärka och reparera fransarna. 


Med hjälp av värdekoden i blogbagen beställde jag trosorna Invisible från Pierre Robert. Ett par svarta hipster blev det och de är verkligen supertunna, extra skönt när det inte är några troskanter som syns och de sitter väldigt bekvämt - och som utlovat på plats. De halkar inte upp på huvudet eller nåt... ;) Jag har andra underkläder från samma märke och har en väldigt positiv inställning till Pierre Robert.


Det skulle ha varit med vaginala tabletter från RFSU också, men det fanns det inte några i min blogbag så därför har det varit helt omöjligt för mig att kunna testa några. Tabletterna ska i alla fall innehålla "snälla" baketerier och hjälpa underlivet med att bevara ett naturligt ekosystem samt förebygga infektioner. Det finns visst piller för allt nuförtiden! /Jenny


  

Tack för den underbara blogbagen, Loppi!


Missa inte din chans till att få ta del av nästa utskick.

Håll koll på Loppi Event på Facebook: https://www.facebook.com/loppievent/timeline


Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 mars 2015 21:15

Vårt bredband har uppfört sig väldigt illa på sistone och det stämde... 70 gånger har vi visst blivit bortkopplade!



Undrar om Telia är släkt med Biltema - två företag som i alla fall inte står högt på min lista just nu... ;) Telia ringde förresten idag för att få oss att skaffa Telia-TV, vi nämnde att vi hellre skulle vilja ha ett bredband som inte krånglade. Vill liksom ha det vi betalar för, för det krånglar ju med vårt wifi också.

Först fick jag faktiskt upp förhoppningen, när kvinnan sa att hon ringde från Telia, att de på något vis märkt att det krånglat för oss och ringde upp för att hjälpa till. Naivt va'?

Nu har vi haft annat för oss i helgen och har inte känt att vi hunnit ta tag i det krånglet och har inte haft tid till att surfa heller. Men nu börjar irritationen växa. Vi har testat starta om, Supportassistenten har varit i farten flera gånger, vi har testat trycka på reset-knappen och gjort sådana där hjälp-dig-själv-grejer, men felet ligger nog inte hos oss. Imorgon, Telia. Imorgon. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 mars 2015 09:22

Jag måste ju erkänna att jag dragit mig för att låta barnen hålla på med fingerfärg. "Fingerfärg måste ju vara någon sadists påhitt" har jag tänkt och sett hur jag fått torka färg högt, lågt och mittemellan. Men tji fick jag.

 

  

 


Det här gick jättebra, blev inte alls så kladdigt och färgen gick ändå lätt att torka bort. Det såg så kul ut att jag och Jon kände oss tvingade att testa också. För att att ha så god koll på sina barn som möjligt så kan det vara fördel att försöka försätta sig i samma situation. Föräldraansvar kan man kalla det. ;)



Konst till väggarna i lekrummet blev fixad och klockan hade inte ens slagit halv tio denna regniga förmiddag. Det här kanske kan bli en produktiv dag! /Jenny

Ian · Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 mars 2015 19:45

Idag kikade det in en blåmes i vår fågelholk med videokamera. Snabba som vi är hann vi få fram digitalkameran... Tyvärr verkade det dock bara som att pippin var där för att kolla lite bara, inte för att dra igång med något bobyggande.


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards