jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 31 mars 2012

Mammakläder i Ullared

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 mars 2012 09:30

Vi har en resa till Ullared planerad inom kort och jag var lite nyfiken på utbudet av mammakläder - om det nu ens var något de hade. Jag mejlade Gekåsbloggen och fick snart svar att visst hade de det. Jag fick en länk tillbaka där några plagg presenterades, bland annat de här, tyvärr utan prislapp:


 

 

Bilder lånade från Gekås-bloggen.


Jag gillade särskilt luvjackan för de jag har börjar på att bli svåra att dra igen dragkedjan på... Hoppas att det finns mycket att välja på och i många färger till bra pris. Klart att det är bra pris - det är ju Ullared!!! /Jenny

 
 
Fia

Fia

31 mars 2012 11:48

Åh, visste inte att dom hade mamma kläder på gekås! :) ...får väll bli gravid igen då...... ;P

http://www.familjenskoglund.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

31 mars 2012 12:22

Japp, bara att sätta igång! ;)

Jag anade och hoppades att de skulle ha för det har varit svårt att hitta i affärerna här omkring. Och säkert är priserna helt okej också. :) /Jenny

 
Heidi

Heidi

31 mars 2012 14:15

Hej! Jag är gravid och är inne på 24:e veckan. BF nästan precis en månad före er =) Vi kanske kan följas åt lite. Själv är jag supernojjig för precis allt. Fysiskt har jag mått jättebra hela tiden men psykiskt me denna jäkla oro för att något ska vara fel... Suck... Nu tycker jag att det har varit extremt lugnt där inne i nästan tre veckor. Visst, något känner jag, men inte alls som veckorna innan när det sprattlade på som bara den... Men jag har googlat runt och konstaterat att det inte är ovanligt. Det börjar visst bli trångt där inne... ;) Efter vecka 26/27 bör man tydligen känna barnet varje dag. Dessutom har magen vuxit, det syns väl... Har ni tagit reda på vad det är för kön? Kan tipsa om att H&M hade mycket fint på mammaavdelningen, men en tur till Ullared hade inte varit helt fel enligt mig... ;) Dock är inte gubben alls med på de noterna =( Vi får åka när bebben kommit ut och vi vet vad vi kan köpa för kläder. =) Ha det gott!
Heidi

http://livetenligtheidi.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

31 mars 2012 15:15

Hej på dig!

Då ligger du några veckor före oss, även om jag är osäker på att barnmorskorna vi träffat verkligen har koll på när det är dags. För i räknare som jag kollar får jag andra datum jämfört med vad barnmorskorna säger.

Jag har haft oregelbunden mens och det har krånglat till det, men ska försöka få reda på lite mer exakt vid nästa besök.

Det var tråkigt att du oroar dig så mycket. Jag gjorde det en del innan ultraljudet men när jag fick se den lilla/lille lugnade jag mig. Barnmorskan som var med tittade mig djup i ögonen och sa bestämt: "Njut!"

Och när allt illamående och kräkningar börjat släppa har det gått lättare och nu väntar jag på att få känna av lite aktivitet där inne. Men som du skriver, det kan dröja och det är inget att oroa sig för.

Vill väl gärna att det ska synas mer på magen, men det kommer nog tids nog och då ångrar jag mig nog nu... ;)

Vi ville gärna veta könet på babyn men på sjukhuset som vi var på har de som policy att inte berätta, såvida det inte är i medicinskt syfte. Egentligen spelar det ingen roll men vore ju förstås praktiskt att veta när det gäller inköp. Vi kallar den för baby I så länge, för är det en pojke blir namnet Ian och en flicka Isa.

Vi har två H&M i närheten och på det ena hade de inga mammakläder alls och i den andra butiken fanns det lite mer, men det var mycket mörka färger. På nätet finns det ju en del att beställa förstås men jag vill gärna prova på plats.

Tycker att du ska bearbeta gubben din, det kanske kan vara roligt att få något att se fram emot. Och shopping är aldrig fel! Så känner jag i alla fall. För det här är vår första baby och ibland är jag alldeles för koncentrerad på allt omkring graviditeten och allt som ska/borde kännas.

Visst kan vi följas åt men när du fått din bebis kommer jag nog att bli superavis på att ha en HEL månad kvar. ;) Kram. /Jenny

 
Ingen bild

Mia S.

10 januari 2013 21:46

Hej,
Jag kan tipsa om en ny svensk webbutik med snygga mammaklänningar och amningskläder.
Jag köpt 2st. mammaklänningar med amningsöppning som passar mig perfekt.
http://www.NordicDress.com

Jenny och Jon Sjöberg

11 januari 2013 06:59

Inte aktuellt här just nu, men någon annan kanske är intresserad... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards