jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under december 2016

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 december 2016 17:46

Allmänt · Ian · Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 december 2016 09:53

Nu ska nyåret firas in på bästa sätt och menyn som vi hoppas ska falla samtliga i smaken, eller i alla fall något av det, är ihopsatt. Mumsigt värre! Vi har en magnumflaska med alkoholfri äppelcider att skåla med och tänkte göra en barnvänlig bål till de små. Självklart blir det godis ikväll också och jag och Jon siktar på att få fram champagnesorbeten när barnen är i säng och njuta den på egen hand. /Jenny



Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 december 2016 07:00

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 december 2016 23:42

Vem får för sig att man dagen innan ska sy ihop matchande nyårskläder till samtliga familjemedlemmar?! Så himla korkat och framförallt dömt att misslyckas.

Och vad gick inte fel under processen, typ? Inga passande mönster att sy efter, de som skulle ha plaggen låg och sov och jag kunde inte mäta, jag sydde ihop plagg - alltså på mitten rakt igenom tygerna och fick sprätta, undertråden tog slut, jag bröt av nålen på overlocken, jag bröt av den ena av tvillingnålarna...

Och allt för att vi ska se ut som Milton och Eivor i matchande träningsoveraller ā la husvagnsfamiljen ifrån Galenskaparna! Nåja, nu är det gjort och tid tog det. Nästan så jag missade nyåret...

T-shirtar till Jon och Ian, en tröja till Loe, en lätt draperad topp till mig och en klänning med tights till Isa. Återstår bara att se om något utav det som jag sydde till barnen passar. Jag har tvingat på Jon sitt plagg i alla fall och han svarade artigt att det var det finaste han någonsin burit. Typ.

Men nu är det städat i källaren och symaskinerna är dammsugna och jag hoppas att våra vägar inte behöver korsas på ett bra tag. I alla fall inte tills tygen med Trolls- och Paw patrolmotiv som jag råkade beställa anländer... /Jenny


Hoppas att Isas glittriga outfit med tyll, hjärtan och rosett passar...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 december 2016 20:07

Favoritprogrammet är ännu bättre nu när vi kan hänga på med Duoappen!

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< December 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards