jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 18 november 2010

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 november 2010 21:01

På H&M finns den här figursydda (ganska tajt över rumpan...) klänningen i chiffong med dragkedja bak. Jag har suktat efter den ett tag nu, så idag fick den följa med hem. Den kommer jag att ha på mig på julafon. Pris 299 kr, finns även i svart.

Den här vita stickade tunikan finns på Cubus för 199 kr. Kommer att passa perfekt till mina sköna thermoleggings. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 november 2010 20:42

Jag har gått och dragit på mig en rätt så rejäl förkylning, och då är det olämpligt att få akupunktur. Min sjukgymnast föreslog därför en alternativ metod för att få bukt med den kraftiga, återkommande huvudvärken som jag haft på sistone. Ser ni förresten vad bilden föreställer?

Jo, det är förstås min nacke, rygg och axlar, tejpade med en specialtejp som ska ge nacken och axlarna stöd. Lägg särskilt märke till den fina färgkombinationen...

Det känns lite underligt att vara tejpad, men tejpen är elastisk och då jag sällan är främmande för att prova nya saker, blir det spännande att se om det här hjälper.

Tejpen har tydligen bara använts i Sverige cirka tre år, och om jag inte drar bort den borde den sitta kvar i ungefär en vecka. Och ja, jag får duscha under tiden...

Eftersom jag är ett stort fan av silvertejp (samt najtråd och raggsockar, men vilken självredig karl är inte det?), hyser jag stort förtroende till denna tejp - må vara att det inte är den silvriga sorten. Det återstår dock att se, så jag återkommer i ämnet längre fram. /Jon "Silvertejp Surfer"


Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 november 2010 20:11

Ikväll har vi vandrat omkring i ett vackert upplyst Skövde. Stad i ljus heter arrangemanget som firar femårsjubileum i år.

   

Överallt i centrala stan finns ljusa, färgglada och vackra installationer, en del även med ljud.  

   

Scandic Billingen har fått en stjärnbeströdd fasad. Vid Hertig Johans torg uppträdde eldslukare och fontänen är flödande av ljus.

På ena väggen på Sankta Helena kyrka projiceras ett vackert bildspel som också är ljudsatt. Mycket läckert!

I parken får besökarna hjälpa till med att hålla fyra hjärtan lysande genom att trycka på en knapp när de slocknar efter olika intervall. Hjärtats rum heter installationen.

Turistbyrån ser ut så här och dekorationen ger byggnaden det uppenbara namnet Pepparkakshus. Nästan så att man vill gå fram och ta sig en tugga!

Stad i ljus är en jättemysig tillställning och var du inte där idag så har du chansen ända tills på lördag. Väl värt ett besök.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 november 2010 20:03

 

Det blev en tidig julklapp till Nalle från Granngården - en flätad julkäpp. Den såg så fin ut och kostade 49 kr. Nalle ser mallig ut när han vandrar omkring med sin käpp, men vi är inte riktigt säkra på om han vet vad det är för något än... Köpte tio grisöron för 69 kr till honom också.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 november 2010 13:32

Idag var det julafton för tidigt här! Vi nappade på Elgigantens supererbjudande: en Ultrasilencer för 990 kr. Det är verkligen jättebilligt! Det är ju dumt att betala för mycket...

Vi har varit i behov av en dammsugare länge nu. Den gamle trotjänaren har kämpat i motvind länge. Sladden har hakat upp sig, borstarna fram går inte att få ut helt längre, hjulet har trillat av... Har inte känts som någon idé att lägga ut pengar på ett nytt filter ens.

Hoppas nu bara att den här vita pärlan inte har mött sin överhund i Nalle och all hans päls. Nalle började darra av skräck när jag packade upp den ur kartongen och började sätta ihop maskinen. Han blev så rädd att han gick och gömde sig, men han är inte så bra på att leka kurragömma... Syns ju knappt alls!

 

Jag har redan varit ute och provkört dammsugaren och den går som en dröm! Det enda som jag saknar är den automatiska funktionen där sladden dras in i vindan allteftersom så man slipper köra över den. Men kanske finns det på den här nya, bara att jag inte har hittat den funktionen än... Och den går verkligen som utlovat tyst - det är ju toppen att kunna dammsuga under nästantystnad.

      

Vi trivdes mycket bra med den förra och kommer säkert att komma bra överens med den här också. Hoppas att den klarar av Nalleutmaningen!

Vill rikta ett särskilt tack till pappa som for in till Elgiganten och köpte den i morse. I eftermiddag hade de varit slut och vi blivit utan... Halva priset-erbjudandet gäller bara idag. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 november 2010 13:29

Joey från Vänner i fåtöljen med sin vovve och jag och Nalle i soffan... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards