jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 16 november 2010

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 november 2010 19:07

Igår vann jag två t-shirtar med I love Göteborg-tryck och två Göteborgspass Jul. Jätterolig vinst! Men jag tycker själv att min motivering var helt okej:

 

Jag brinner av lusten
att besöka bästkusten
Sveriges framsida, den sköna
- var annars finns kaniner som är gröna?
Och goa gubbar, som alla heter Glenn,
och Kålle å Ada - och Hisingen!
Se julbelysningen på Avenyn
lysa vackrare än alla stjärnor i skyn
Ja, såklart jag vill ha ett pass
till Lilla London, stan i världsklass
Här är mitt visum, för jag vill emigrera
till Göteborg, som har allt och mycket mera!


Nu ska vi försöka komma oss iväg till Göteborg och gärna till Jul på Liseberg. Så mysigt med alla ljusen. Får se vad vi hinner med mer... /Glenn

  

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 november 2010 18:56

Ikväll har vi haft Lova hos oss. Vi satt i soffan allesammans och tittade igenom fotoalbumen. Kikade mest på bilderna när Lova var bebis - och vilken söt bebis sen, vårt lilla fadderbarn. Det är inte alla som kunde gå när de var 0 år...

Lova bjöd på en liten show framför spegeln iklädd hatt.

 

Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 november 2010 10:39

Nu har vi varit ute på en långpromenad i ett kyligt väder, men mycket bättre än igår då det regnade... Usch! Nalle hittade några snöfläckar som han busade runt i. Tror att det syns i hans blick att det är bus på gång!

Nere vid badplatsen satt en hackspett högt upp i ett träd. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< November 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards