jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 27 januari 2011

Polisen var här...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 januari 2011 17:09

När jag stod i fönstret och tittade på rådjuren kom en bil och de blev skrämda. Och inte av vilken bil som helst, utan av en polisbil. Jag kommer inte ens ihåg när jag såg en polisbil här senast så det kändes lite skumt.
Jag trodde att den skulle åka iväg men när jag hämtade in posten såg jag den stå på busshållplatsen framför huset. Det hela kändes olustigt...
Ytterligare lite tid passerade och jag gick ut för att titta efter rådjuren men gick rakt på en polisman. Jag visste inte vad jag skulle säga så jag frågade om han hade sett rådjuren och det hade han ju gjort, han berättade att de försvunnit när de kom körande.
Vi stod där ett tag och pratade och han undrade bland annat om jag bor här, och sedan undrade han:

Hur är det här då, är det lugnt här?

Jag ville svara:

Till skillnad från när då?

Polisen var här av en anledning, det var uppenbart, men jag svarade något om att Nalle är väl den som håller mest låda i vårt hus.
Sedan kom en bil körande på vägen och i samma stund kallade polisbilen på polisen som jag pratade med, och sa något om bilen, även om de kallade bilen vid fel märke... Från köksfönstret såg jag tidigare den bilen stå och vänta, på ett ställe som man normalt inte står och väntar på.
Jag fick aldrig reda på vad det var polisen gjorde här, eller om den bilen var inblandad, även om den verkade misstänkt, och att polisen sa något om att det var den de letade efter när han gick iväg.
Det hela kändes väldigt olustigt och minnena från tiden då vi bodde i Tibro väcktes.
Att en ung tjej blev brutalt mördad i Hjo i ett kusligt rollspel, och att hennes lilla barn fanns i lägenheten, har väl många hört - en mycket obehaglig historia. Han som begick det här hemska brottet bodde då i samma byggnad som vi gjorde, bara en annan trappuppgång men vi delade tvättstugan i källaren. Vi brukade se honom, ibland betjänade jag honom på jobbet, vi hälsade på varandra och sedan kom allt det där otäcka som han gjort fram. Expressen ringde hem till oss och Aftonbladet stod och pratade med oss i fönstret... Det var en väldig röra även om inte vi på något vis var närmast berörda.
Att polisen var här idag kan ju inte ens, får vi hoppas, komma i närheten av något liknande för Fagersanna är min lilla idyll - här händer inget hemskt. Eller? /Jenny

 
 
Maddie

Maddie

28 januari 2011 23:34

Oj hjälp, det har inte jag hört talas om. Men jag antar att du menar byggnaden där vi bodde grannar. Stackars lilla barn.

http://www.maddiesliv.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

29 januari 2011 07:37

Jo, det var en kuslig tid...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 27 april 09:00


Dagarna med Lin och Sia är ombytliga och häromdagen blev uppgiften att montera och dekorera en tårta. Dessutom testade vi att få den att se ut som en fjäril och det var inte alls knepigt. Vi delade de färdiga tårtbottnarna på mitten och bara vände de...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 26 april 09:00


Vi tror att den här lekplatsen invigdes någon gång i vintras och vi har pratat om att att besöka den, men det är ju inte så kul att besöka en snöig lekplats... I helgen blev det istället av för då passade det bra i och med att Ian och Isa var på Ky...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 25 april 15:15


Det här aktivitetshäftet fick Loe när han var yngre och vi tyckte att det fungerade bra. Nu är det Lins tur att ta sig igenom aktiviteterna i hennes eget häfte, ett häfte som mest tar upp små bokstäver. I häftet finns diverse övningar där svar ska sk...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 24 april 06:00

Den stora älgvandringen har dragit igång på SVT och till och från har vi livesändningen på. Så igår, på Världsbokdagen, drog jag igång ett älgtema med Lin och Sia. Men vi började på boktemat och såg avsnittet om Världsbokdagen med Greta Gris och så l...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 23 april 07:30


Idag firas Världsbokdagen runtom i världen och vi smygstartade uppmärksammandet redan igår när vi besökte biblioteket för sagostunden. Utöver det vanliga fick alla barnen välja en Pixi-bok att ta med sig hem i present. Böckerna passade vi på att läsa...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards