jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under juli 2022

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 juli 2022 07:15


Efter Ankjoggen blev Jon uppringd och meddelad om vinst efter att ha deltagit i en tävling där. Vinsten bestod av två gratisentréer till Bonnapullingen. Och inte långt efter att han lagt på ringde min mobil - även jag hade vunnit. Men jag lät mina biljetter gå vidare då vi redan hade vunnit. Barn under tolv år hade ändå fri entré.

Nu är vårt intresse för traktorer ganska lågt men vi tyckte ändå att det blev ett häftigt besök. /Jenny


Länk till film: https://youtu.be/DSovttX7LMI


Allmänt · Ian · Isa · Lin · Loe · Sia
Av Jenny och Jon Sjöberg - 9 juli 2022 16:09

 


På förmiddagen blev det en vända till skogs. Sia mumsade glatt blåbär och vi andra plockade, i alla fall så länge som man orkade... En liter blåbär fick vi med oss hem som vi gjorde blåbärspaj på och resten ska gå till cheesecake i glas.

Allmänt · Ian · Isa · Lin · Loe · Sia
Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 juli 2022 16:45


Petunian är så fin och mycket vill ha mer så jag har testat ta några sticklingar på vinst och förlust. Det verkar lite knepigt men jag har en del att testa på. Sticklingarna från palettbladen verkar ha överlevt en veckas tid i vatten där de fick rötter och några dagar i jord i alla fall. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 juli 2022 17:45


Husvagnssäsongen är igång för oss för nu har vi varit iväg på sommarens första campingtur. Vi besökte Swecamp Vita Sandar i Mellerud. Vi söker oss gärna till campingplatser med pool eller poolområde och barnens önskemål är oftast hoppkudde. Den här campingen hade hoppkudde och poolområde, men även ett mycket barnvänligt bad i Vänern. Fin sandstrand och mycket långgrunt. På campingen fanns flera lekplatser, ett spelhus, äventyrsgolf och annat. Under en av dagarna skojade clownen Max för och med barnen. Det självklara besöket i Håverud för att beskåda akvedukten där fick vi också med under vår semesterresa.


Länk till filmen: https://youtu.be/HAJnxpGq6d0


Husvagnscamping · Ian · Isa · Lin · Loe · Sia
Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 juli 2022 15:00

Länge har jag suktat efter dessa pennor som fått så mycket beröm. Drömmen är att ha dem i alla färger, men jag får börja med dessa. Kvalite har ett pris. Jag har testmålat en sten och färgerna blev så bra som jag hoppats på. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 juli 2022 11:45


Och chips älskar mig. /Jenny

 


Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 juli 2022 09:00

En liten släng av fåfänga drabbade mig och jag köpte Xlash för att förlänga och kanske även göra fransarna mörkare. Till skillnad från alla andra i den här familjen är mina fransar ljusa, korta och tunna. I över fyra veckor testade jag Xlash och resultatet var väl aningen mildare än jag naivt föreställt mig, men något längre tycker jag ändå mig kunna se att fransarna blivit. Nyansen kommer dock från färgning så där hände det ingenting. Jag tänker göra slut på serumet jag köpt men tveksam till att köpa mer. /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2022 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards