jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 19 november 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 19 november 2015 10:11


På sistone har graviditeten gått väldigt långsamt, men nu har väntetiden i alla fall blivit tvåsiffrig. "Bara" 99 dagar kvar. Bebisen är ca 23 cm lång mellan huvud och stjärt och väger i början av perioden (25+ - 25+6) 810 g för att i slutet av veckan väga 930 g. Barnet tränar på att andas genom att fylla lungorna med fostervatten, ögonen är färdigbildade och den reagerar på ljud med högre puls.

Baby L sparkar en hel del nu och det är både roligt och lite jobbigt ibland för all aktivitet är inte så mysig. Jag har tagit järntabletter men vet inte om jag känner mig så mycket piggare för det. Magen var ju stor från början men än är den inte jätteklumpig i alla fall - jag kan än så länge se mina fötter. Kanske inte nå dem dock... ;) 

Jag sover lättare och är uppe på toaletten minst en gång varje natt. I det stora hela så fortlöper ändå den här graviditeten utan många utav de tråkiga gravidsymptomen som jag hade med de andra två, framförallt den med Ian var jobbig. Den bestod ju av allt från supersvullna fötter till karpaltunnelsyndrom. Men nu är det ju otroligt länge kvar och allt det här kan ju vända, fast så ser det ut nu och jag är glad för det som är. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards