jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 8 april 2024

Största plusset

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 8 april 06:23


De senaste veckorna har viktnedgången varit riktigt kämpig och vid morgonens invägning fick jag mitt andra och största plus på 0,3 kg.

Hela veckan var seg med lite sömn, för mycket information för hjärnan, svårigheter med kosten och framförallt har motivationen inte varit där den borde.

Den totala nedgången är nu prick 22 kg och jag har hållit på i 35 veckor - en väldigt lång tid... Nästa delmål är -25 kg och även om det bara är 3 kg ifrån så är det i verkligheten väldigt långt bort som det känns nu. /Jenny

 
 
Ingen bild

Krister

Måndag 8 april 09:08

När jag fick min diagnos diabetes 2 gick jag ner 22 kg på 7 månader genom strikt LCHF.

Jenny och Jon Sjöberg

Måndag 8 april 15:31

Fint kämpat med viktnedgången och bra med karaktären när det kommer till strikt kost. Kan tänka mig att det gjort skillnad för diabetesen...?
Här är det bättre väder på ingång igen och det kanske kan hjälpa till med att få upp motivationen och bidra till mer rörelse. /Jenny

 
Ingen bild

Krister

Måndag 8 april 13:18

Absolut, jag normaliserade blodsockervärdena. Kvinnor har en större utmaning än män med viktminskning. Bra jobbat med viktnedgången.

Jenny och Jon Sjöberg

Måndag 8 april 15:39

Då fick du ju positiva resultat på flera sätt. Härligt!
Hade du något mål eller hur gjorde/gör du för att hålla motivationen uppe?

Ja, och vissa tidpunkter är kämpigare än andra. Då är t.ex sötsuget stort. Men här är det också sådana kontraster på vardag och helg när det kommer till rutiner, rörelse och kost. Jag håller ju i min träning hela veckan, men det blir ju mer gott på helgen. Nu har jag väl varit sämre på balansen i och med att siffrorna inte pekat nedåt i samma utsträckning, så nya tag för att vända allt åt rätt håll igen! /Jenny

 
Ingen bild

Krister

Måndag 8 april 17:06

Motivationen går i perioder, jag tränade inte under pandemin, det var segt att komma igång igen. Har tränat sedan 2003. Men viktminskningen kom genom kostförändringen,
det måste bli en livsstil.

Jenny och Jon Sjöberg

Måndag 8 april 18:41

Ja, det där med perioder känner jag igen. Ibland går ju träningen riktigt lätt. Och ibland är det så mycket annat som måste gå före och då är det inte lika mycket ork kvar när det väl är dags...
Mitt motto är "röra mig mer och äta mindre" då uteslutning av kost blir för knepigt i vår familjesituation, fast när det går upp och ner i livet är det svårt att hålla i det mottot.
Men vi vet ju båda vad vi har åstadkommit och du har det ju ännu mer svart på vitt! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 16 maj 06:15


Simskolan tog slut i förra veckan för Lin, så då kör vi på med nästa aktivitet. Hon ville testa fotboll och lirar nu Blågult i Landslagets fotbollsskola under ledning av Hörnebo SK. Det är fem tillfällen innan sommarlovet och fem tillfällen efter ...

F

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 15 maj 19:29


  Friidrottsträning mellangruppen, friidrottsträning lilla gruppen, fotbollsskola, fotbollsträning och föräldramöte. Så går en eftermiddag/kväll ifrån våra liv. ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 15 maj 15:30


Kritor finns det i mängder här så tipset att göra av med en del på heta stenar togs väl emot. Stenarna värmdes på 100 grader i 30 minuter innan de togs ut för att målas på. Stenarna fick ligga på en bit gammal vaxduk för det fanns ju en kletrisk. L...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 15 maj 09:12


Sia fixade besöket hos Folktandvården jättebra. Hon hoppade upp i stolen och visade upp tjugo fina tänder. Med sig hem fick hon den klassiska klistermärkstavlan och efter varje tandborstning ska hon nu klistra ett märkte tills de är slut. ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 14 maj 13:30


  Vi har passat på att plocka vitsippor, sätta blommorna i olika vaser med karamellfärgat vatten för att följa dem när de ändrar färg. Vitsippan i blått vatten ändrade färg på bara några timmar. Jag hade läst tips om att se avsnittet Färgfest ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2024 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards