jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 5 mars 2021

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 mars 2021 13:42


På sistone har Ian börjat spela gagaboll på skolgården och hans sätt att spela hade uppmärksammats av personal på plats. Idag fick han diplom!
Och som inte det vore nog så blev han Veckans stjärna i klassen!
Han kom så stolt hem och visade upp att han kammat hem denna titel redan under andra veckan som de kört med detta.
Självklart stolta föräldrar också!

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 mars 2021 09:25

Loe och Lin fick dra lappar och skriva orden. Bokstäver fixar de ganska bra men nu la jag till momentet ljuda för att introducera början till läsning. Lurigt... /Jenny

Lin · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 mars 2021 07:00

 


Att förstå och förklara på annat vis än genom ett talat språk har jag intresserat för mig för och därför har jag börjat titta på en kurs i TAKK, tecken som alternativt och/eller kompletterande kommunikationssätt. Det finns många positiva sidor med teckenkommunikation och jag tycker att det är intressant att försöka lära mig att samtala på detta sätt. Men det är ju förstås svårt, många rörelser att hålla reda på, så jag försöker så gott jag kan och vardagstränar här hemma utanför kursen. Kursen har fem olika teman och efter kursen ska jag (förhoppningsvis...) ha lärt mig 300 tecken. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards