jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 24 november 2011

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 november 2011 19:30

Oj! Idag har vi fått vara med om mycket och allt har gått bra. Vi kom fram som vi skulle och har besökt Nordens Ark, sett lite av Kungälv och checkat in på hotellet. Det var inte alls många som var på Nordens Ark idag, mer personal än gäster... Men flest - och bäst - var ändå djuren! Jag fick se mina vargar och många andra djur. Blev väldigt sugen på att ta med mig en mindre panda hem för de var sååå söta. "It's so fluffy I'm gonna die!" (Det kommer ett inlägg om Nordens Ark framöver för det är många bilder att gå igenom.)

Vi for in en sväng till Kungälvs centrum och åt bland annat där. Vi kikade runt lite i regnet innan vi for till hotellet och nu är vi här på Hotell Fars Hatt. Vi har ett rum i ett annex så vi fick egen ingång direkt från parkeringen och vi har även en liten balkong. Synd att det inte är sommar för utomhusbassängen ligger alldeles utanför... (Kommer ett inlägg om hotellet senare också.)

 

Vi har kollat in relaxavdelning och Jon ska testa bastun. Jag gjorde av med tre (!) kalorier när jag joggade på löpbandet. Så där försvann väl en miljontedel av pizzan...

Där fanns också ett biljardbord. Jon utmande mig i Jönköping -07 och då förväntade han sig nog en promenadseger för han hade spelat en del i sina dar och det hade ju inte jag. Han förlorade - och påstod att det hade att göra med att jag hade bikini på mig... Idag fanns igen bikini att skylla på. 2-0 till mig!

Men jag har redan sett ut min nästa motspelare för att få lite motstånd som är mer passande min otroliga biljardtalang:

Hehehe! Närå, Jon kanske är något bättre än en tamburmajor. Men det kommer vi aldrig att få reda på.

Ikväll ska vi bara ta det lugnt. När Jon bastat färdigt väntar en kvällspromenad och sedan hotellsängarna. I morgon, efter hotellfrukosten, blir det bland annat en klippning (!), Universeum och Liseberg. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 november 2011 18:47

Med sås bredvid. ;) /Jenny

 
Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 november 2011 06:19

Att en lampa inne i bilen satts på och blivit glömd under hela dagen igår och att bilbatteriet stått på laddning under natten ska förhoppningsvis inte hindra oss från att komma iväg. Startmotorn hade ju orkat dra runt till slut, så det här var mer en försiktighetsåtgärd för att ladda upp batteriet helt. Eller...?

Som om den här resan inte var spännande nog.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards