jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 15 oktober 2010

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 oktober 2010 22:17

...kan ärligt säga att ni, en fredagskväll, gått omkring och burit på en pilatesboll...? Det var i alla fall vad vi gjorde ikväll.

Jon försökte först pumpa upp bollen med en cykelpump, men fick snart erkänna sig besegrad. Så, vi gick till mina föräldrar och lånade kompressorn. Sedan passade Jon på att köra lite pilatesträning. En sann naturbegåvning när det gäller bollkontroll! 

       

Med bollen följde det med en massa olika övningar som kombinerar stretch, yoga, styrketräning och mycket mer - pilates ger ett väldigt allsidigt träningpass. Tydligen är pilates en träningsform som skapades redan i början på 1900-talet av tysken Joseph Pilates, enligt Wikipedia. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 oktober 2010 22:11

...rummet hos mina föräldrar som jag hjälpte till med att sätta upp gipsskivor i?


Ja, så här ser det ut nu. Mycket snyggare nu måste jag säga, även om det inte är helt färdigt än... /Jenny

  

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 oktober 2010 19:43

   

I frysen hittade vi en snabbgjord Ekströms Rabarberpaj som vi lätt och smidigt slängde ihop. Jennys lillebror Johan hjälpte oss att äta upp den. Den tillsammans med frukt, bär, marsansås, grädde, godis, nötter, chips - vi åt helt enkelt mycket gott - till en mycket bra film. Nalle fick ingen paj utan fick istället ett grisöra att smaska på. En lugn och fin start på helgen.

En skål från oss i soffan! Och ja, Nalle myser med oss i soffan också...

Men nu har Johan gått hem och alla värmeljusen har snart brunnit ut. Vi sitter och tittar på reprisen av Ullared, och längtar dit...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 oktober 2010 16:20

Härligt höstväder så det blev en till långpromenad för oss, den här gången alla tre. Vi gick över Altorp och njöt av väder och utsikt. Det är bäst att passa på innan kylan kommer och man måste ta på sig alla varma kläder...

Väl hemma satte Jon upp brandsläckaren och brandfilten i hallen. Kommer det brandproduktsförsäljare nu kan de bara vända i dörren...

Nalle ligger och vilar efter promenad och middag. Det är ett jobbigt liv han lever. Fnys. Till fredagsmyset blir det frukt och bär som ligger på tining. Passar nog bra med vispad grädde till. Mmmmm.

       

Vi ska försöka starta upp nästa tävling också. Den om Bad hair day-mössan är det sista dagen på imorgon. Jätteroligt att så många är med och deltar! Men vad blir då vinsten i nästa tävling...? Hmmm, här kommer en liten ledtråd.

  

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 oktober 2010 16:11

 

"Jag är väldigt bra på att vara positiv,

speciellt när saker och ting inte går emot mig." /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 oktober 2010 14:34


I början på sommaren fick jag en körsbärstomatplanta av mamma. Döpte den till Cherry, och som jag har pysslat med henne! Hon har fått stå ute när det varit fint väder, men inte när det varit blåsigt för det gillar hon inte, och ibland när det regnat för att få lite regnvatten att dricka.

Jag har sprayat hennes grenar och blad med vatten - fast det var tydligen inte bra har förstå-sig-påare sagt, men hon verkar gilla det.

Och hur många gånger som helst har jag flyttat henne mellan fönstret i köket till fönstret i tv-rummet för att hon ska få så mycket sol som möjligt. Jag har varit en riktig curlingförälder för min gröna baby.

Mamma föreslog att jag skulle klippa ner henne när hon en gång under sensommaren slutade ge tomater. Men det hade jag inte hjärta till och strax därefter fick vi nya tomater. Riktigt roligt - och hon blommar och ger orangea tomater fortfarande! Men jag har inte ätit en enda utav dem. Jag gillar inte tomater. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 oktober 2010 11:56

Vilken härlig natur vi har! Igår kom en älg galopperande över ett hygge och idag mötte vi en räv på promenaden. Tyvärr är inte kameran den bästa men intill granen syns räven. Ville inte heller gå för nära och störa den.

Oftast är Nalle väldigt uppmärksam så jag brukar låna hans sinnen när vi är ute. Jag såg korpen, tror i alla fall att det var en sådan, som flög iväg från samma håll men räven hjälpte Nalle mig att se. Vad fina de är!

Det blev en långpromenad på över en och en halvtimme och vi avslutade med att se en domherre som satt i en björk så nu blir det väl snö snart... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 oktober 2010 11:45

Vi är Exotic snacks-medlemmar och då och då får vi beställa hem gratisprover som vi testar. Proverna går vi sedan in på hemsidan och betygsätter. Den här gången kom det: Giant corn, Cashew salt and vinegar och Kanderade nötter. Vi gillade de kanderade nötterna bäst!

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards