jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 9 mars 2024

22 år tillsammans idag!

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 9 mars 07:40

 
 
Carmen

Carmen

Lördag 9 mars 17:19

Stort GRATTIS till er båda!
Men jag som följer eran blogg så länge har ju verkligen beundrat er och eran kärlek till varandra och även eran underbara familj såklart.
Ni är verkligen menade för varandra!
Stor kram och återigen GRATTIS till er båda!

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

Lördag 9 mars 18:28

Tack så jättemycket! Ja, åren har verkligen gått fort över höga berg och djupa dalar. Åren med barnen har gått ännu fortare, knappt att man hinner med i svängarna... Roligt att du följt med oss så här långt på färden! /Jon

 
Carmen

Carmen

Söndag 10 mars 00:31

Som jag har sagt tidigare... Ni har ju universums bästa blogg :-).
En blogg som jag hoppas att ni kommer hålla levande många många år till.
Jag och min sambo ska mest troligt iväg till Skövde i sommar, det skulle vara roligt om man snubblade över er där. Att få träffa er irl skulle vara kul. Älskar även era videos på youtube.
Kram/ Carmen.

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

Söndag 10 mars 10:41

Det var väldigt snälla ord om bloggen och om oss. Tusen tack! Vi kunde väl aldrig ana att bloggandet skulle hålla i sig så här länge när vi började men så har det blivit och vi har inga planer på att sluta. Och det är jätteroligt med trogna följare och roligt att filmerna på youtube gillas också!
Så kul att ni far mot våra trakter så det kanske inte alls är omöjligt att vi springer på varandra.
Kramar från alla!

 
Carmen

Carmen

Söndag 10 mars 17:08

Så bra att ni inte tänker sluta blogga då jag är och alltid kommer att vara en trogen följare. Min blogg var offentlig i ca 1 år men sen av olika orsaker så valde jag att lösenordskydda den. Jag hade också ganska många följare och har det även idag. Men någon gång så kanske den blir öppen igen. Det är lite roligt att du Jon kommer från Piteå då jag var där mycket som barn, själv är jag uppvuxen i Skellefteå.
Vi kanske ses i sommar då :-).
Kram till er alla!

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

Måndag 11 mars 19:02

Åhå, Skellefteå! Det är ju "nästgårds" med norrländska mått mätt... :)

Roligt att du gillar vår blogg. Jag ska helt ärligt säga att utan Jenny hade det absolut inte blivit minst ett inlägg varje dag. Hon är bloggens motor och hjärta, men jag gillar såklart också att skriva i den.

 
Carmen

Carmen

Måndag 11 mars 20:25

Haha jag förstår precis vad du menar Jon med nästgårds. Hör av dig om du har vägarna förbi när du eller ni är i Piteå :-).
Jenny är otroligt duktig på att blogga, precis som ni försöker jag att göra minst ett inlägg om dagen. Det är ju så roligt att se hur man tänkte och vad man gjorde för några år sedan.
Kram till er alla!

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

Tisdag 12 mars 20:53

Kul att du också är aktiv med bloggandet! Det blir ju tyvärr alltmer sällan som jag är vänder kosan norrut, men Ske-å är ju alltid fint att komma till. :) Hoppas att våren snart är i antågande även i era trakter. Allt gott! /Jon

 
Carmen

Carmen

Tisdag 12 mars 22:30

Jodå vi har vårvinter här kan man nog säga.
Jag bor nu 6 mil söder om Skellefteå i en liten by på landet som heter Grimsmark.

Vill ni ha lösenordet till min blogg?
Allt gott till er med!

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

Onsdag 13 mars 06:21

Nämen, Grimsmark?! Jag är rätt så säker på att jag gjorde lumpen samtidigt som en som bodde där. Men det var ju i och för sig ett tag sedan... Har aldrig varit där själv där dock. :) /Jon

 
Carmen

Carmen

Onsdag 13 mars 14:54

Där ser man! Världen är allt bra liten.
Kommer du ihåg namnet på den personen?
Det är fint här med skogen och en liten sjö med badplats osv.
Allt gott!

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

Onsdag 13 mars 19:11

Ja, ibland är världen inte stor. :) Men jag gjorde lumpen -97 så det namnet har jag tyvärr glömt. Han var inte i min pluton heller så jag kände honom inte så väl. /Jon

 
Carmen

Carmen

Onsdag 13 mars 19:54

okej, ja då är det nog inte så lätt att komma ihåg.
Men jag är ju en nyfiken person så jag ska fråga några av mina vänner här i byn om dom gjorde lumpen 97. / Carmen.

http://thatsmylife83.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

Torsdag 14 mars 20:46

Hahaha, ja i så fall lycka till med detektivarbetet! Jag gjorde lumpen på F21 Kallax i Luleå 1997-1998 om det kan vara till någon hjälp. :) /Jon

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 28 april 19:15


    Alla utom Jenny och Sia gillade den här sommarchipsnyheten från OLW. Barnen som inte äter riktig pesto tyckte oväntat att chipsen var goda. Det kanske inte var den godaste sorten de ätit, men de åt upp! ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 27 april 14:45


Nu har barnen testat 10 stycken av årets glassnyheter! Och vi har ett resultat!         Se filmen från glasstestet:   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 27 april 09:00


Dagarna med Lin och Sia är ombytliga och häromdagen blev uppgiften att montera och dekorera en tårta. Dessutom testade vi att få den att se ut som en fjäril och det var inte alls knepigt. Vi delade de färdiga tårtbottnarna på mitten och bara vände de...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 26 april 09:00


Vi tror att den här lekplatsen invigdes någon gång i vintras och vi har pratat om att att besöka den, men det är ju inte så kul att besöka en snöig lekplats... I helgen blev det istället av för då passade det bra i och med att Ian och Isa var på Ky...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 25 april 15:15


Det här aktivitetshäftet fick Loe när han var yngre och vi tyckte att det fungerade bra. Nu är det Lins tur att ta sig igenom aktiviteterna i hennes eget häfte, ett häfte som mest tar upp små bokstäver. I häftet finns diverse övningar där svar ska sk...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards