jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 2 augusti 2022

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 augusti 2022 07:00



Jag är lite osäker på hur det gick till, men på något vänster fick jag för mig att innan denna sommar var slut skulle jag ha stått på en SUP. Jag gillar ju inte ens vatten... Men här står man ju liksom på vattnet, såvida man inte ramlar i....

Vi for till Mariestad och hyrde en bräda i den nystartade självbetjäningen i hamnen, slängde upp den på släpet och for vidare mot en lämplig strand... som faktiskt var mer öde än jag någonsin vågat hoppas på. 

Nu gick dock stand up-paddlandet oväntat bra - ramlade inte en enda gång - och dessutom verkade brädan snudd på omöjlig att kunna välta runt. Alltså bra mycket mer stabil än jag trodde innan. 
Det var faktiskt riktigt kul att paddla så här och alla i familjen fick testa på att vara på brädan. Och det gemensamma betyget blev mycket väl godkänt, dock inte från Sia som hellre plaskade i vattnet och kastade stenar. SUP, eller stand up paddleboard, har ju ökat enormt och nu tillhör hela familjen de som testat på detta.

Det var Vänern Outdoor som stod för uthyrningen och mannen vi hade kontakt med var jättetrevlig och kom med bra tips och skickade dessutom med en extra barnpaddel. Badplatsen som vi hamnade på, Snapen, var ett tips från honom och det var ett väldigt fint ställe att premiärpaddla på. Långgrunt och sedan var ju Vänern varm också, tidigare i veckan försökte några av oss att bada i Vättern - men där var det ju iskallt! Det blev ett väldigt fint minne av min SUP-premiär. /Jenny

 

Länk: https://youtu.be/CDDXMjrbei0


Allmänt · Ian · Isa · Lin · Loe · Sia

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2022 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards