jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 7 december 2017

Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 december 2017 20:16

Redan i magen har barnen varit väldigt aktiva och bebis nummer fyra är inget undantag. Förlorar en hel del sömn och nu är aktiviteten inte så skön eller efterlängtad som i början av en graviditet. I natt satt jag uppe i soffan i flera timmar. Och det är ju så onödigt när jag vet hur dyrbar sömn är...
Loe hängde på till barnmorskan där sf-måttet var 34 och mitt blodtryck var runt 120/75. Men så var det då denna bebis. Vid dopplerkollen var hjärtljuden alldeles för snabba för att barnmorskan ville släppa det. Jag hann ju tänka att det skulle bli en vända till stora sjukhuset och CTG. Det slapp jag för vid andra kollen var ljuden lugnare. Något i alla fall.
Men ett extra MVC-besök bokades in i nästa vecka. Annars hade jag ju bara haft ett besök kvar innan förlossning. Nu är det ju svårt att inte känna viss oro, men ändå inte mycket jag kan göra. Bara att vänta och hoppas att det ser bra ut vid nästa kontroll - för vi vill inte ha ut denna ungen förrän nästa år. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 december 2017 06:30

Eftersom jag sover dåligt så påverkas ju helt klart minnet och om allt fungerar när bebisen är här så väntar amning och amningshjärna är ju nästan ett välkänt begrepp. Min koll kommer att svikta... Än så länge har jag nog inte missat något... tror jag. Men för att vara på den säkra sidan så har Jon fått den här gympapåsen och det gäller allt jag kommer att glömma framöver. ;) /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards