jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 29 mars 2014

Efter klädbytardagen...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 mars 2014 19:30

... hade vi bestämt träff med kompisen Linda på lekplatsen i Stadsparken i Hjo. Vi måste ju passa på att ses nu för än har hon inte lämnat landet för jobb ute i vida världen.

Solen strålade och värmde gott, men i skuggan var det dock lite kyligt. Ian frös nog aldrig för han höll igång på lekplatsen. Först var han inte alls på humör, men efter lite fika ändrades det och Jon fick upp och röra på sig.



Vi satt och pratade och återigen märktes kontrasterna i våra liv av. Det är nästan så det känns lite overkligt att ses när vi mest har kontakt via sociala medier annars. Om det inte blir avresa för jobb inom det närmsta kanske vi hinner träffas igen. Vet dock inte om jag lyckades sälja in arrangemanget kosläpp tillräckligt... ;)

Till lekplatsen kom också Elin och Jimmie med dottern Theméa så Ian fick en lekkamrat - och Jon fler att cykla runt på. De följde också med och vandrade runt i parken, parken som vi faktiskt är ganska avundsjuka på. En sån skulle vi ha i Tibro! /Jenny


 
 
Ingen bild

Linda

30 mars 2014 16:20

Självklart blir det kosläpp om jag fortfarande är i trakterna! :D
Visst är det intressant med kontraster. Ursäkta min vildvuxna frisyr förresten, funderar på hur jag ska ha det framöver. Hoppas solen skiner i Tibro idag också!

Jenny och Jon Sjöberg

30 mars 2014 20:08

Det är faktiskt jätteskoj att se korna släppas ut så det ser vi fram emot. 6 maj dårå. :)
Vi har haft underbart väder idag och faktiskt att vi tagit oss lite tid att vara ute också.
Hoppas du också haft en fin dag, det var härligt att ses. Kram! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 19 mars 10:30


Att börja ta fram utesaker för sommar är ju som att be om snö... och i söndags vaknade vi upp till ett lätt vitt landskap.   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 18 mars 06:00


Det har nu gått 33 veckor på min viktresa. Jag har invägningar varje måndag. Under denna tid har vågen visat plus minus noll två gånger. Jag har fått ett plus - på bara 1 hekto! - och resten av veckorna har det varit minus. Längs vägen har jag ha...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 17 mars 08:00


  Igår for vi till Lidköping E-sportcenter och det blev fyra timmar i härlig gamingmiljö med en massa spelmöjligheter - och så korv, tårta och glass på det. Av en slump hittade vi detta häftiga ställe, som faktiskt funnits i flera år, och fråg...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Lördag 16 mars 17:45


  Det har kommit en hel del gratisprover i min väg på sistone och mycket tack vare att jag följer Gratisprinsessan som tipsar om en massa bra saker. Nyss kom ett tredje gratis parfymprov - Armani igen och nu är det nästan lite svårt att välja vi...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Fredag 15 mars 07:00

  Tidigare i veckan började jag och Sia stöka undan vintersakerna - som att be om snö igen alltså. Vi fick undan en del och även fram en del, men idag ska arbetet fortsätta med extrainkallad arbetskraft i form av Lin. Så vi har lite att stå i in...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards