jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 4 augusti 2011

Bra försök

Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 augusti 2011 05:51

Åhhhh, dessa försäljare, de försöker verkligen.

 

"- Hej. Jag ringer för att nu har vi ett specialerbjudande på Fritt Flyt med Omega-3. Just nu...

- Jag är vegetarian.

- Du äter inte fisk...?

- Nej.

- Inte ens om det är i kapslar...?"


Nej, kan du tänka! Jag har varit vegetarian i snart 15 år och äter inte fisk - inte ens i kapslar. Så kanske man lurar barn, genom att mosa sönder eller blanda i äckliga/nyttiga grönsaker i annat. Försäljaren gav sig i alla fall ganska snabbt. /Jenny


"Vegetarianism är en näringslära enligt vilken endast födoämnen från växtriket bör ätas, vilket innebär att en person som är vegetarian av etiska, religiösa, estetiska, miljörelaterade, hälsogrundade eller andra skäl inte intar animaliska produkter."

 
 
Lotta

Lotta

4 augusti 2011 07:10

Hahaha! Nice try! Han/hon var nog inte så insatt ;) Måste säga att jag imponeras lite iaf av de som är vegetarianer...själv skulle jag aldrig kunna avstå nåt så gott som kött, fick, kyckling....jamjam! :)

http://www.esmeralda71.blogg.se

Jenny och Jon Sjöberg

4 augusti 2011 08:49

Efter ett tag glömmer man hur det smakar...

Saknar inget så där direkt förutom smidigheten. Det finns mer att välja på i affären som går lättare att laga, och på restauranger som är lättare att välja bland. McDonald's t.e.x jag tror inte att de har en enda vegetarisk hamburgare.

Sedan är inte jag en sådan där "äta linser-mungbönor-groddar"-tjej heller... :)

Men det är mitt val så jag får skylla mig själv och komma fram till vad jag kan leva med. Jon äter kött och det är upp till honom. Och alla er andra också! :) /Jenny

 
Sandra Larsson

Sandra Larsson

4 augusti 2011 08:46

Men åh, att jag inte tänkte på det när de ringde.

"-Hej. Jag ringer för att du fyllde i en enkät för ett tag sen. (nån tävling haha) och nu har jag ett erbjudande på omega 3-tabletter
-Nej tack jag är inte intresserad
-Men du hade ju fyllt i på enkäten att du inte åt tillräckligt med fet fisk..
-Nej tack, inte intresserad
-Men det är viktigt att få i sig omega 3.

Suck. Vid tredje nej tacket så gav sig människan äntligen..

http://mittlivitankar.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

4 augusti 2011 08:53

Ja, de sa något om någon enkät om kostvanor till mig också. Minns inte något om det - antagligen för att jag får i mig för lite Omega-3! Hahahaha!

Men nu är det bara att låtsas att vara lite vegetarian så slipper du de försäljarna i alla fall. För de är ihärdiga. De gör ju sitt jobb, men de måste ju förstå ett "nej". /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 14 maj 13:30


  Vi har passat på att plocka vitsippor, sätta blommorna i olika vaser med karamellfärgat vatten för att följa dem när de ändrar färg. Vitsippan i blått vatten ändrade färg på bara några timmar. Jag hade läst tips om att se avsnittet Färgfest ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 13 maj 21:15


Det behövde inte bli så värst varmt innan tjatet om att ta fram poolen började... Och så fort utbyggnaden av trädäcket var klar var det lika bra att komma igång. Vi märkte ifjol att trädäcket var lite trångt i och med att alla har varsin solstol och ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 13 maj 18:00


Firade chokladbollen i efterskott med en smarrig tårta!   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 13 maj 06:30

  En sportig och logistisk helg är över. Isa, Loe och Lin var större delen av gårdagen i Skara och tävlade i friidrott i Lilla Skarakampen. Isa ställde upp i samtliga grenar, det vill säga längd, 60 m, kula och 400 m. Loe och Lin hade också fått...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards