jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under april 2018

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 april 2018 13:45

Men först lämnade vi Ian och Isa och gick vidare mot Familjecentralen för en stunds lek där. På vägen dit stod en and mitt i gatan som bilar fick köra runt då den inte flyttade på sig förrän en man i en av bilarna gick ut och schasade iväg den.



Efter lekstund och fika gick vi till tandläkaren och jag trodde att själva besöket i sig skulle bli det svåra, men att ta sig dit blev besvärligt. Syskonvagnen fick inte plats i hissen! Jag fick lov att ställa vagnen i receptionen hos kommunen, Loe gå själv och jag bära liggdelen med Lin upp. Lite svettigare dock.
Så skönt att besöket med Loe gick bra. Han satt i mitt knä i tandläkarstolen och tänder räknades med mera. 19 stycken, precis som vi också fått det till, så det saknas en men den kommer säkert när som helst också och då är hans bebisbok färdigifylld.
En tandborste fick han för besväret och sedan var det bara att ta oss tillbaka till vagnen och vidare för hämtning av syskonen. /Jenny

Allmänt · Lin · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 april 2018 19:15

Isa spydde häromdagen (och det kastar ju om det mesta när det sker) så det var lika bra att hålla oss ifrån tänkta aktiviteter och förskola. Men det är bara hon som varit dålig och vi får inte ihop var det kommit ifrån då vi inte träffat någon... alls. Det kanske bara var något hon ätit. Hon har varit lite trött och febrig och fått ta det lugnt, men var snart sig själv igen. Och de andra barnen har ju varit lika energiska som vanligt, men Lin lite klängigare än vanligt. Känns i knopp och kropp, men skönt att det inte blev något utdraget av det hela som fler av oss skulle drabbas av. Till mångt och mycket har det mest gått ut på att försöka få tid att gå och idag har vi roat oss med allt från att leka frisör till att spela Labyrintmemory och trots flera missar och släckta livspuckar så var jag snäll och lät dem slippa slajmsugen... /Jenny


Allmänt · Ian · Isa · Lin · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 16 april 2018 17:00

Vi är fortfarande överraskade över att Ian åt köpesvarianten, men den är ju så liiiten. Så varför inte testa göra egen. Det är ju bara kladdkaka med mjölkchoklad. Så jag har gjort ett par stycken för att testa - och han har ätit även dem! Det är ju inte hela världen om han inte är så förtjust i fikabröd, men är samtidigt roligt och smidigt med något som alla äter. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 april 2018 17:13

Nu har vi varit i filmfarten igen och producerat en ny liten kortfilm (fast faktiskt dubbelt så lång som den förra!). Den här gången hittar Ian och Isa en flaskpost med en skattkarta i. Kartan leder till den berömda Tingelingdiamanten. Men de är inte ensamma om att vilja få tag i diamanten, i bakgrunden smyger en lurig typ omkring...


Allmänt · Ian · Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 april 2018 15:38

Att hyra en gympasal passade oss perfekt så idag blev det av igen och samtliga kunde bränna lite energi. Vi körde lite bollspel, satte ihop en hinderbana med mera. Superkul!


Allmänt · Ian · Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 april 2018 20:20

Bubbelblåsning i eftermiddagssolen!


Ian · Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 april 2018 20:15

När jag skulle prova ut löparskor så pratade försäljaren om fettkudden som finns i hälen och att jag hade hög belastning på mina hälar. Jag har haft besvär med hälarna men inte tänkt så mycket mer på det, men googlat lite och självdiagnostiserat mig. Stämmer in till mångt och mycket. De flesta av mina skor har varit med ett tag och jag går en hel del och graviditeterna har förstås påverkat. Hälinlägg lät först som en bra idé men jag går ju även inne så då hittade jag strumpor med gelinlägg för hälen. Riktigt sköna och känns avlastande. Så även om det inte är uttrampad hälkudde jag har så kan ju inte dessa skada. Men synd att man inte kan flytta runt fettkuddar på kroppen för finns ju att ta ifrån på andra ställen... /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards