jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 2 april 2018

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 april 2018 15:42

För några dagar sedan anmälde vi Ian och Isa (hon ville också) till sommarens fotbollsskola. Ian tyckte om det ifjol och vi hoppas att Isa också kommer gilla det. Vi hoppas också på bättre väder än det kyliga och regniga som var under flertalet av Ians träningar ifjol...


 

Ian · Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 april 2018 07:30

Som gjort för fysisk aktivitet alltså. Och välbehövlig sådan. Det fick bli ett par nya skor då de gamla var för slitna eller för stora (anpassade efter svullna gravidfötter). De här nya är riktigt sköna. Men i affären ville de att jag skulle köpa till en sula för femhundra kronor som var ortopedisk.

Säkert jättebra, men jag provade den och det kändes inte alls bekvämt, så den fick vänta. Men jag fick rödmarkerat på hälarna, så där har jag en hög belastning. Hoppas att skornas dämpning i sig är tillräcklig. Att köpa en sula som kostade nästan lika mycket som skon kändes så där när jag inte vet hur den här satsningen kommer att slå ut.



Jag har inte alls känt mig peppad tidigare, varit alldeles för trött, även om jag vet att energin kommer att komma med motionen. Nu ska den tröskeln... bestigas... jo, det får bli ordet att använda för det känns fortfarande segt.

Under mina graviditeter så har jag gått upp massor i vikt. Och så blev det även den här gången. Men jag har gjort mig av med kilon förut och har siktet inställt på detsamma den här gången.
Sedan Lin föddes har jag i alla fall inte gått upp något i vikt, även om jag var väldigt inaktiv. Minus 11,7 kilo under det här året, men har massor kvar... Invägningsdagen är måndag, och det gör att jag kanske tänker lite mer på vad jag äter under helgen. Minus idag igen alltså!

Nu har jag i alla fall tagit mig ut på några power walks och det är det i kombination med att äta mindre som kommer att bli mitt tillvägagångssätt ska det nog gå bra. Det har fungerat förut och kommer att göra det igen. "Åt mindre, rör dig mer." Och att äta så lite som möjligt på sena eftermiddag och kvällar för energi för att somna behöver jag ju knappast. Heja! Heja! /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2018 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards