jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under juni 2017

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 juni 2017 20:56

Ikväll har Isas tårta blivit klar. En Hello Kitty-tårta med en massa hjärtan!

Helt enligt tjejens önskemål, eller i alla fall några av dem. Hon är ju lite tårtgalen! /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 juni 2017 12:45

Oj, så gott, smidigt, nyttigt och fräscht!


Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 juni 2017 06:30

Tankarna med lekrum och lekplatser kring affärer är toppen, men det lilla lekrummet som dykt upp på Ica Maxi underhöll inte Ian och Isa särskilt länge. Men en stunds tidsfördriv blev det i alla fall.


 

Ian · Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 juni 2017 18:15

Stor- och lilltrimmar'n!


Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 25 juni 2017 16:30

Ett av säsongens växtexperiment är majs, och flerfärgad ska den bli, om det nu blir något. Jag har drivit upp den på altanen men nu har jag känt mig modig och planterade ut mina fyra små plantor. Nu är det förhoppningsvis tillräckligt varmt i jorden.


 


I odlingsbädden bredvid frodas sockerärtorna och står i blom och som vanligt är det en hel del knoppar på våra rosor också. Rosor som verkar överleva all möjlig behandlig och ändå blomma underbart vackert. /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 juni 2017 07:34

För oss blev det en stillsam midsommarafton och här föll regnet inte förrän senare på kvällen. Vi åt som så många andra färskpotatis, och hade tillbehör som sill, falaflar, fiskpinnar, västerbottenostpaj med mera. Som dessert gjorde jag bakelser med två lager smördeg, en massa skivade svenska jordgubbar, grädde med riven vit choklad toppade med nutella, florsocker och hjärtanjordgubbar. De smakade väldigt gott! Dagen bestod också av poolbad och barnens efterlängtade vattenkrig med Jon. Synd att de inte var så träffsäkra bara... /Jenny


Allmänt · Ian · Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 23 juni 2017 08:06


Jag och Isa tog en tidig morgonräd i trädgården och bjuder på dessa vad tomten har att erbjuda-blommor och hoppas att det blir en härlig och lugn helg runtom i landet. Tyvärr firar jag med en dunderförkylning men... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 22 juni 2017 13:54

Idag har jag fixat somriga naglar på mig och Isa. /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards