jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 2 januari 2017

Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 januari 2017 09:00


Igår, under årets första dag, varvade vi storstädning med att besöka den nyanlagda näridrottsplatsen här i Tibro. Tanken med idrottsplanen är att den ska inbjuda till spontanidrott. Och det var just vad den gjorde i vårt fall. Vi hade med oss några bollar och klubbor och höll igång en bra stund.



Invigningen ska ske nu under våren men vi var nyfikna och eftersom den ändå stod öppen så passade vi på. Barnen lekte och det blev bara avbrott för lite energipåfyllning i de fina nya sittgrupperna och när jag behövde gå och säga till några för unga killar som brände av raketer i bostadsområdet intill.

Det var ju både farligt och irriterande. När jag kom fram till barnen undrade jag var deras föräldrar var så jag fick prata med dem och då visade det sig att deras föräldrar samt ett stort antal bekanta befann sig alldeles i närheten och hade låtit barnen hålla på. Så jäkla korkat!

Men föräldrarna förstod att jag menade allvar när jag argt överlämnade fyrverkerierna som jag tagit ifrån barnen och sa åt dem att det där var både farligt och olagligt för barnen att hålla på med! Då insåg de att jag menade allvar och gick och sa till barnen.

Inte vill jag ha några barns bortsprängda fingrar på mitt samvete då de tufft nog tände på raketerna och lät dem brinna medan de fortfarande höll i dem. Fyrverkerier borde förbjudas. Så onödigt på så många sätt.

I anslutning till planen med fuskgräs fanns också en stor repgunga och en klätterställning som var i lite labyrintformat där vi lekte just Labyrint med barnen, Taurus jagade dem och barnen jagade livspuckar och försökte hålla sig undan att bli slajmade.

Riktigt kul och det här blir säkert ett område som kommer att komma till stor användning framöver. Det ska också gå att spola upp is när vädret väl visar sig från den kyligare sidan. Loe var ju också med oss och han sov under den största delen av tiden vi var där men sen fick även han passa på att beträda nyheten. /Jenny


Allmänt · Ian · Isa · Loe
Av Jenny och Jon Sjöberg - 2 januari 2017 08:41

Att fortsätta viktnedgången under jul och nyår med alla frestelser skulle ju bli en utmaning och att ha måndagar som invägningsdatum lämnade inte mycket tid efteråt att försöka hämta upp.

Men under måndag efter jul och idag visade vågen ändå minus. Inte mycket, -0,7 kg på två veckor, men kurvan fortsätter neråt och jag noterar sjunde veckan på raken där det går neråt.

Jag kör på att äta mindre och röra mig mer så jag har ätit av allt gott som jag tänkt, men har fått jobba lite med behärskningsbiten.

Men -21,5 kg nu då! Fortsätt kämpa! Fortsätt kämpa! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2017 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards