jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 15 april 2016

Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 april 2016 16:45

Bilisten, Coop, Mediamarkt, Elgiganten, Preem - deras gemensamma nämnare är att de inte sålde Mello-skivan. Men på Ica Maxi fanns den. Det är ju roligt att kunna variera barnmusik och soundtracket från Bilar 1 med lite annat.


Av Jenny och Jon Sjöberg - 15 april 2016 16:30

Gammal barnstol från IKEA, färgburk, använda lysrör, stor kruka, spalje med tillhörande murgröna, påse med hårtorkar och andra elartiklar, matavfall, kaffekanna, fåtölj (!), med mera, med mera... Vad är detta? Nej, det är inte loppis på Ågatan 31, utan saker man kan finna på en återvinningsstation.

Jag blir både beklämd och fundersam varje gång jag åker för att slänga förpackningar från hushållet. Vilka är dessa människor som tar sig tid att ta med sig dessa saker, och vet de fortfarande inte - det är ju ändå 2016 - var man kan göra sig av med dem (BEMANNAD ÅTERVINNINGSCENTRAL!)? Det är ju inte så att de ligger slängda i de olika containrarna (tackochlov, jag menar lysrör bland tidningar är ju big no-no...), utan de står oftast förhållandevis prydligt uppställda eller lagda bredvid (fast mestadels bakom behållarna, så liiite medvetna om att de gör fel är de nog).

Varje gång jag kommer hem från en sådan tur, beklagar jag mig för Jenny. För jag tycker att det är bedrövligt hur människor kan skräpa ned helt i onödan så där. Hon har funderat på saken, och kommit fram till en ganska förvånansvärd slutsats, nämligen att jag har en närmast sadomasochistiskt förhållande till återvinningsstationer! Jag (enligt henne) förväntar mig denna oordning, behöver den nästan för att driva mitt eget miljöengagemang framåt och skulle säkert sakna oredan om det någon gång skulle vara snyggt och prydligt där.

Jag vet inte riktigt om jag håller med min kära fru på just denna punkt, för det finns så mycket skit och oreda ute i världen att jag inte behöver se den på ett av de få ställen som är tänkta att råda lite bot på människans (över-)konsumtion och nonchalans. Fast samtidigt... undrar vad jag kommer att hitta bakom containern nästa gång...? /Jon

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards