jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 26 februari 2016

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 februari 2016 17:00


Ibland lyxar jag till det med Coca-Cola i glas och i den första flaskan råkade jag titta i kapsylen och såg att det stod "Ahhh!". Först trodde jag att det kanske bara var några bokstäver skrivna på måfå, men i en andra flaska fick jag ett nytt meddelande.

Jo, jag är väldigt nyfiken på vad det står i flaskan som väntar i kylskåpet... Meningen med livet? Var regnbågen slutar...?

Coca-Cola lyckas återigen att leverera på ännu ett tillfredställande sätt och jag är bara liiite avundsjuk på en kompis som nyligen fått anställning på Coca Cola Enterprises i England.

Grattis, grattis!

Första gången det lockar att resa iväg utomlands för att hälsa på henne, men väntar tills hon har fått tillgång till ALLT. ;) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 26 februari 2016 06:25


Ja, nu är graviditeten i mål sett till de 280 dagarna, men någon bebis verkar inte alls vara sugen på att vilja komma ut. Det känns som en milstolpe att ha kommit hit, även om tanken på att det ändå kan återstå två veckor är kämpig. Och kämpigt är det fysiskt nu också.

Magen är tung, sammandragningarna är täta och påfrestande, igår smärtade varje steg kring höfterna, trycket mot underlivet, särskilt när jag ställer mig upp, är väldigt ömmande... En förlossning kommer förstås att kännas ännu mer, men då finns ju målsnöret där i alla fall.

Helst vill jag att allt kommer igång utav sig självt och att jag slipper bli igångsatt. Och helst får det komma igång snart! Men tyvärr, inga känningar åt det hållet alls, och tro mig, jag letar tecken. Jag kollar efter slempropp vid varje toabesök bland annat. Februari- eller marsbebis, det är frågan det...

Om det är någon som vill gissa när det blir så är det fritt fram! Det vore kul att läsa när ni tror. Jon trodde på den 16 februari så han har redan missat. Jag hoppas på en punktlig bebis som trots allt kommer idag, en pojke på närmare fyra kilo. Men får nog bara rätt på allt utom datumet... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
<<< Februari 2016 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards