jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 28 september 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 september 2015 16:30


Medan jag var på förskolan med Ian så var Jon iväg med Isa och hyrde släp för att slänga trädgårdsavfallet och även köpa ved. En nätkärra med ved blev det och nu har vi ved så vi kan tända en och annan mysbrasa.



Veden är prydligt travad i förrådet och det projektet hjälptes vi åt med. Till och med Isa deltog och langade in vedträd till Ian som staplade. Vi har inte köpt ved sedan i förrfjol så kanske att vi klarar nästa vinter också. Att sätta in en spiskassett i den öppna eldstaden var verkligen en energibesparing på många sätt.

Nu ska vi göra oss redo för att krama ut den sista gnuttan ork ur denna händelserika dag: Familjegympa väntar. /Jenny


 

Allmänt · Huset · Ian · Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 september 2015 16:15


Med raska steg mot förskolan.


Jon fick stanna hemma med Isa så gick jag och Ian till förskolan. Först var det samling vid 8.30 innan hela avdelningen gjorde sig redo för utelek. Lek i underbart väder! Och från niotiden till framåt halv tolv var de ute.

För min del gick det över förväntan med Ian. Långa stunder visste han nog inte alls var jag var, men vid ett tillfälle när jag satt skönt inne i personalsrummets soffa hade han frågat efter mig, men det var inget mer med det. Han hade lekt vidare.

Jag kände mig däremot ganska bortkommen på gården och försökte hålla mitt avstånd. Gick omkring och var där fast ändå inte som en hök över Ian. Så i det stora hela gick det nog bättre för Ian än för mig.

När barnen skulle gå in för lunch och vi istället skulle hem ville han stanna kvar. Jag blev erbjuden att låta honom göra det, men tyckte att det var bra att avsluta där när han fortfarande ville ha ut mer av dagis.

Imorgon är det Jons tur och då är det aktivitetstavlan som ska engagera barnen under förmiddagen. Vad det nu innebär vet vi imorgon.

Vid förra besöket stod det om löss på informationstavlan i entrén och den här gången stod det istället om att det förekommit maginfluensa och att man skulle tänka på 48-timmarsregeln. Att vi så småningom inte kommer kunna stå emot allt som vi nu ska utsättas för är ju ganska självklart, men vi tar hellre något annat än kräksjuka... /Jenny

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 september 2015 16:00

Ja, då löd det ställda alarmet på Jons mobiltelefon och yrvakna tog vi oss ut i trädgården. Superblodrödmånesomaldrigkommerattkunnasesigen - inte på 18 år i alla fall - hade blivit en riktig hype. Och där stod vi i mörkret som två månfånar och inte tittade vi på någon supermåne precis. Månen såg inte alls så mäktig ut som vi hade föreställt oss, och dessutom såg vi den knappt ändå för det var lite molnigt. Så vill ni se otroligt spektakulärt vackra bilder på detta unika himlafenomen så ska ni inte titta här... /Jenny


Efter en vända i Photoshop...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards