jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 10 augusti 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 augusti 2015 17:45


Jenny hittade ett recept som verkade gott i ett nummer av Buffé. Vi sparade det i väntan på att våra egna svarta vinbär skulle mogna. Jag plockade av några bär för att få tillräckligt till marmeladen. Nu hade jag säkert kunnat få ihop långt många fler bär, men Isa var med mig i trädgården... Med ena handen plockade jag bär och med den andra fick jag mota bort henne. Isa är väldigt förtjust i det mesta som vår trädgård har att erbjuda och det är ju roligt. Ibland.



Jag gjorde marmeladen och Jenny resten till den fantastiskt goda kakan. Att det var våra bär spelade förstås in. Isa hade ju på sitt sätt varit delaktig i plockandet och fick också smaka kakan. Mindre lyckat - nybadad och allt. ;) Tur att man som småbarnsförälder har en hel del erfarenhet av sanering.



Det här receptet gav en mycket välsmakande kaka och det går ju säkert bra att byta ut de svarta vinbären mot annat som finns i trädgården. Men nu njuter vi av denna variant. /Jon


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards