jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 14 mars 2015

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 mars 2015 22:44

 

Det blir nog bra det där. Vi är ju inga inbitna schlagerfantaster men låten är helt okej både med och utan scenshow. Bilden på Måns är från förra sommaren då vi såg honom i Hjo under Hamnfesten där. Lycka till Måns och din lilla tecknade gubbe!


Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 mars 2015 18:47

Klädbytardagar kan vara lite jobbiga med mycket folk, rörigt bland storlekarna och lång kötid, men jag gillar dem! Jag känner mig alltid så nöjd över det som jag hittar - och det är ju sååå billigt. Dessutom känns det bra med miljötänket som kommer med i bilden.

Idag var jag på klädbytardagen i Mölltorp och båda barnen har dragit iväg i storlekar och jag letade plagg till båda. Jon tog med sig barnen till en närliggande lekplats under tiden.



Jag var på bytardagen i Mölltorp ifjol och tyckte att det var årets mest lyckade. Kläder och leksaker var snyggt upplagda, lätt att hitta och väldigt kort kötid. Idag var inget undantag. Jag hittade en massa fint och det tog inte alls så lång tid. Här i Tibro stod jag i kö i 1,5 timme sist för att komma ut... Till Ian hittade jag dock inte så mycket, för killar i hans storlek kanske sliter plaggen? Desto mer blev det till Isa. Det här är några utav dagens favoriter, inget av dem kostade mer en tjuga styck:



Nästa lördag kanske dagen kommer att se liknande ut för då är det klädbytardag i Hjo. Och där finns det en lekplats i närheten också. Jag fyller gärna på garderober och även vinden med fler framtida plagg.

Och solen har lyst på oss idag också, även om vinden varit kall. Vi har varit ute en del. På BVC frågade sköterskan om vi var ute mycket för hon tyckte att Isa hade så fin färg. Visst är vi ute en hel del, men om vi nu drar igång projekt lekrum i källaren kanske vi kommer att blekna något igen.



Till kvällsmat blev det någon slags tacopizza i långpanna. Oväntat gott. Ikväll gör vi väl som "alla" andra - ser Mellon. Fast någon favorit har vi inte - heja den som vinner! /Jenny

Allmänt · Ian · Isa

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards