jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg under november 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 november 2014 13:23


En uppblåsbar pool med bollar i blir ett bollhav och vi använde det när Ian var mindre och skulle öva att sitta upp. Nu är det framtaget till Isa, och Ian hade inget emot det... Återstår att se hur länge bollarna förblir i poolen. /Jenny


Ian · Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 november 2014 16:40

I eftermiddag testade vi att göra ostplättar för första gången. Det blev riktigt gott. Ian åt ju förstås inte, men det var ingen större överraskning. Mer till oss.

Och självklart tog vi mer västerbottenost än vad det stod i receptet...

Ian tyckte att det var desto roligare att dricka ur vinglas. Han svepte en fyra, fem glas med apelsinjuice... och drack väl sig mätt istället. Nåja, det var ju ändå fredagsmys.

Och vi hade förövrigt vatten spetsat med citron och Coca-Cola i våra vuxenglas. På Familjecentralen i veckan uppmärksammades vi som var där om att det är alkoholvecka, och på öppna förskolan las det vikt vid att tänka på att helst inte alls dricka när barn är i närheten. De snappar upp mer än man tror. Och många gånger är det ju dessutom inte heller nödvändigt.

Idag har vi fått så himla mycket gjort och det känns så bra, visserligen tjuvstartade vi redan igår men ändå. Vi har tvättat, dammat, dammsugit, våttorkat, sorterat bort för små kläder och även leksaker som inte används längre, det har burits in ved, fågelmatbordet har kommit på plats och är påfyllt, abonnemanget med Telia är förlängt, Jon har ansökt om lite semester i nästa vecka och nu brinner en värmande brasa och vi inväntar dagens skajpning.

Bra start på helgen minst sagt! /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 7 november 2014 16:35

Ja, att få ihop fyra koder och kunna beställa en snuttefilt från Geggamoja var ju ingen match. ;) Samla till fina premier i Coca-Colas julkampanj du också vetja! Till och med bara en kod ger en valfri film från Film2Home. https://jul.coke.se/sv-SE /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 6 november 2014 19:15

Med Isa på armen stod jag i min lila hoodie i köket och skulle öppna mitt efterlängtade Kinder-ägg. Och ut kommer en flodhäst i lila kläder hållandes i en bebis...

Spännande, något man kan leka med, choklad och en förolämpning? Sött, i och för sig... ;) /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 november 2014 19:45

När det kommer till handarbete är jag verkligen helt bortkommen, och till råga på allt finns inte intresset där för att lära heller. Tur då att det finns andra som kan!

När jag hittade en mysig nattlampsmatta till Ian hörde jag av mig till svärmor som löste problemet. Varje natt lyser den så fint på golvet på Ians rum.

Och så småningom blir det väl aktuellt med en till Isa också. LED-lampsslangen ligger och väntar i källaren... Bara garnet som fattas.



När jag surfade runt nyligen ramlade jag över söta små skor i Converse-stil och skickade jobbet vidare på förfrågan norrut igen. Idag låg resultatet från Marianne i lådan - och skorna är verkligen supersöta.



Det hade visst varit lite av en utmaning då mönstret inte hade varit så tydligt, men jag tycker de är jättefina och tänker inte syna några sömmar för det förstår jag mig ändå inte på.

Isa sov när jag hämtade in posten, men när hon vaknat fick hon genast testa dem. Jättegulligt blev det! Tack så mycket, svärmor/farmor. /Jenny


Isa
Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 november 2014 13:00


Coca-Cola förgyller ju de flesta dagar för mig och så även julen då förstås. Nu pågår dessutom en kampanj, https://jul.coke.se/sv-SE, där drickandet kan ge ännu lite mer i retur. I julflaskorna finns koder att fylla i för att samla till diverse premier. För mig är sidan superseg, men jag har lyckats registrera mig och fyllt i en kod. Har några flaskor till i kylen som väntar på registrering men aldrig att jag tänker öppna dem och släppa ut härlig kolsyra bara för det. De kommer att öppnas inom kort ändå. ;) /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 5 november 2014 06:45

Faktiskt riktigt goda!


Av Jenny och Jon Sjöberg - 4 november 2014 18:15

Idag kom det ett par jättefina tofflor med posten. Jag vill mig minnas att min mormor gjorde något liknande när vi var små och att vi då kallade dem båtar, men kan minnas fel.

Båtar eller ej, så är jag jätteglad för den här överraskningen. Och det väldigt fina brevet som följde med som bland annat berättade hur jag ska göra för att tova tofflorna till rätt storlek i tvättmaskinen.

Tack så mycket, Eva! Det blir ingen återvinning här inte... ;) /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards