jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 12 juni 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 12 juni 2014 06:30


Jag fick chansen att prova några ekovaror av märket Änglamark genom Loppi Blogbag. Några större skillnader i smak mellan ekologisk och "vanlig" mat är det väl inte enligt mig, men vetskapen om att den miljömärkta har producerats utan en massa skadliga kemikalier gör ändå gott.

Pasta och tomatketchup hör ju ihop, och både fusilin och ketchupen var helt okej. Det var länge sedan jag åt rostad lök och har väl aldrig gillat sånt överdrivet mycket nån gång, men Änglamarks överraskade faktiskt. Den var knaprig och smakrik - jag skulle kunna äta bara den! Fast det kanske inte vore så nyttigt?

Valnötter är ju däremot både goda och nyttiga, så dessa naturella natursnacks knaprade jag med glädje i mig. Men jag måste erkänna att den mörka mintchokladen försvann aningen fortare ändå... Och när vi ändå är inne på choklad, kan jag berätta att kakaon användes till att göra en riktigt smarrig kladdkaka - om jag får säga det själv.

På det hela taget är jag väldigt nöjd med denna blogbag, och jag tackar Loppi och Änglamark så mycket för den goda maten! /Jon

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards