jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 30 maj 2014

Loppi Blogbag Sommar

Av Jenny och Jon Sjöberg - 30 maj 2014 14:00

Det krånglade lite med leveransen av min blogbag men till slut kom den fram och det är jag mycket tacksam för - innehållet var ju riktigt intressant. Titta bara!



Allt kom inte med men jag är glad för det som kom och så här ser min utvärdering ut av dessa fina saker. Jag tycker förresten att det är jättekul med dessa blogbags som man kan få chansen att få hemskickade och tackar Loppi så mycket.


Vattenflaska med Ullmax logga. De flesta vattenflaskor är ju ganska lika och det är svårt att recensera en vattenflaska. Den här sticker inte ut något nämnvärt. Enkel och svart. Men roligt att den också låg i paketet för man vet aldrig när en vattenflaska kan komma till användning.


Vitamingodis från Yves Rocher. Godisar som är naturliga, det vill säga att de innehåller till exempel inte gelatin och det tycker jag är bra. Små vitaminkickar som tillför A-, C- och E-vitamin. Dock kan väl utformandet av godisarna se lite mer tilltalande ut. Lite bruna och tråkiga nu...


Brun utan sol-mousse från Apoliva. En nyhet som gradvis bygger upp en gyllenbrun hud. Produkten kan användas året om. Att sola på riktigt ökar risken för hudcancer och då är det här ett mycket bra alternativ. Fungerar också bra för att snygga till en oönskad bonnabränna. Luktar dessutom riktigt gott!


Walking with dinosaurs på DVD. En film som blandar fakta och häftiga effekter och som säkert passar bra för de yngre, särskilt med den underhållande dialogen. Det här är en film som skulle fungera fint att se innan det lämpar sig för Jurassic Park-filmerna, och för de dinosauriebitna är det är säkert en toppenfilm.


X-travital Kvinna. När jag läser om den här produkten verkar den ge bäst effekt för kvinnor i övergångsåldern, och dit har jag ju ett tag kvar. Men den ska fungera ändå. Produkten innehåller bland annat tiggarnöt som bidrar till kvinnans balans, lust och välbefinnande. Och när den här gravidmagen är borta ska produkten testas... kanske kan ordna en ny mage. ;)


Shower Gel från Neutral. En oparfymerad duschtvål med bra ph-värde. Produkten är Svanenmärkt och rekommenderad av Astma- och Allergiförbundet. Självklart fri från fri från parfym, färgämnen och parabener. Dock något rinnig i konsistensen.


Sheer Botanical lipstick från Yves Rocher. Läppstift använder jag aldrig, blir mest cerat eller läppglans och den här färgen passade mig inte alls. Men det här är en intressant produkt som jag mycket väl kan tänka mig i någon utav de andra elva nyanserna. Läppstiften är naturliga och ska ge oemotståndliga läppar bland annat med hjälp av ingrediensen körsbärsolja.


Sockar från Ullmax. Jag gillar ankelsockar eftersom jag så lätt får märken av vanliga sockar utan mjukare resår. Dessa sportstrumpor är tillverkade i bambu, ett material som förutom att det är riktigt skönt även andas och är lite fräschare. Mycket snygga och bekväma.

Det finns redan en ny blogbag ute att anmäla sig till senast idag. En blogbag som är som gjord för Jon så han har anmält sitt intresse för att få hem en bag med varor från Änglamark. Anmälan för bloggare och instagrammare sker här. /Jenny

 
 
Malin

Malin

30 maj 2014 16:07

Vilka grejer :)
Kram

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

30 maj 2014 17:12

Det vore roligt om Jon kom med till nästa bag också. Ekovaror gillar ju han! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 17 april 07:30

  Det här pysslet imponerade faktiskt lite på Lin när vi gjorde det, för det var något som hon inte sett innan. Och vid första kollen på utskriften ser allt huller om buller ut, men efter målning och vikning sker det magiska. För i en vinkel bli...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 15:30


... och så var det inte mer. Och det var inte bara vädret. Kråkfåglar har varit på det igen. Får väl köpa penséer eller nåt istället då...   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 16 april 07:00


Nu har Lin börjat om simskolan igen och håller till i stora bassängen, och i helgen var vi i badhuset så hon skulle få träna lite mer. Hela familjen var med och simmade och badlekte, men vi satte även Ian, Isa och Loe på att simma några längder och I...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 15 april 05:45


Efter förra måndagens plus har jag kämpat hårt den här veckan för jag ville verkligen inte ha två plus på raken. Och det blev det inte heller! Att det skulle bli minus visste jag faktiskt redan när jag gick och la mig igår för jag har aldrig gått u...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Söndag 14 april 15:45


Y E L L O W S T O N E     Jag vet inte exakt hur många avsnitt under hur lång tid man måste avklara för att verkligen bingea en serie, men jag tyckte att jag hyfsat fort tog mig igenom avsnitten som fanns ute, dvs. de fyra första säsongerna ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards