jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 10 april 2014

Om det blir en pojke

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 april 2014 20:15

Vi fick ju aldrig reda på om det är en pojke eller flicka som vi väntar så vi får leva i ovisshet ett litet tag till. Om det är en flicka har ju namnet varit klart sedan 2002 någon gång, då även Ian bestämdes. Då blir det en Isa. När vi väl blev gravida lekte jag med namn och kom fram till att Ians initialer skulle bli Isa och Isas initialer Ian.

Ian heter därför Ian Sigvard Anders. Sigvard heter Jon och hans pappa så det kommer därifrån, jag hette tidigare Andersson och blev av med det efternamnet när vi gifte oss på dagen som Anders har namnsdag, den 30 november. Datumet som också var min farmor och farfars bröllopsdag. Så jag har inte hittat på vilka mellannamn som helst!

Blir det en flicka ska hon heta Isa Astrid Nanny. Astrid hette min farmor och Nanny är ett av Jons mammas namn. Inte heller så långsökt eller hur?

Men nu finns ju möjligheten att det blir en till pojke och jag har tjôtat på Jon om att han ska komma på namn för jag tänker inte lämna BB med en namnlös bebis. Jag har hjälpt honom med förslag och han har fastnat för flera av dem.

Och nu har det släppt, och jag klurade ut nästa namnpar.

Blir det en till son så kommer han få namnet Sammy Erik Leonard. Sammy har hängt med från början och nu får det bli det... även om en av våra vänners katt heter så. ;) Vi gillar namnet. Erik heter Jon i mellannamn och om det inte blivit helt knasigt så tror jag att min farmors far hette Leonard. Men det där får vi nog forska lite mer i.

Hursomhelst så har ett klipp på en präst som sjunger Hallelujah-sången cirkulerat på Facebook idag, och den låten är ju skriven av Leonard Cohen, så det känns nästan som ett tecken. Hallelujah moment! Ians första vinst var förresten Sammys äventyr 2 på DVD tillsammans med en stor gosedjurs-Sammy.

Ni som börjat klura på om man verkligen kan heta Sel, det vill säga återigen ta initialerna och göra ett namn av det, inser ju att det låter helknasigt. Men däremot kan man heta Selma, och i nuläget får den andra flickan i så fall namnet Selma Augusta Margareta, och initialerna blir de tre första bokstäverna i Sammys namn. Augusta förekommer på båda våra sidor, och m:et kanske inte är riktigt klart än men min farmor hette Margareta också.

Ja, hur rörigt var inte det här då?!?! Lättast är ju helt klart om det blir en Isa, men nu har vi garderat oss för en pojke också. Och det känns faktiskt jätteskönt. Går det att planera så ska det planeras. 

Isa eller Sammy - om en sisådär elva veckor vet vi. /Jenny

 
 
Ingen bild

Therese

11 april 2014 07:53

Sååå imponerad hur du får ihop allt!!:) riktigt häftigt faktiskt! Sammy är ju jättefint! Annorlunda men inte "konstigt" :) blir spännande!

Jenny och Jon Sjöberg

11 april 2014 08:06

Jag tycker att det är roligt med bokstäver och pussla ihop dem. Än så länge känns de här förslagen bra. Ian och Isa hade vi ju flera år att vänja oss vid.
Synd bara att vi inte hade koll på det där med en rosa body på sänggaveln, eller hur det nu var... ;) /Jenny

 
Malin

Malin

11 april 2014 08:23

Ojoj, jag ska vara ärlig o säga att detta inlägg fick jag läsa två gånger, en gång vid frukost och en gång efter en uppfriskande promenad med hundarna :D men nu har hjärnan hängt med :)
Super fina namn ni kommit fram till , och kul med en "bakgrund" och inte bara slumpmässiga namn :)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

11 april 2014 09:09

Det var inte det lättaste av inlägg att skriva heller. :) Jag vet ju hur jag tänkt, men att sätta ord på det är ju en annan sak.
Tror att det kommer att bli bra så här. Känns i alla fall skönt att ha löst detta, för vi har ju grubblat en del. Men Sammy är faktiskt ett namn som hängt med länge. Jag har varit lite tveksam då en katt heter så, några barns pappa nästan heter så och Ians doppräst nästan heter så... Man kopplar ju ofta namn till någon, men nu framöver får vi kanske koppla om. :) /Jenny

 
Ingen bild

Lina

11 april 2014 08:47

Oj vad roligt att välja namn och pyssla med det. Jag tycker själv att det är en av de roligaste sakerna med att vänta barn eftersom det är en av de saker som måste bli rätt och som barnet ska leva med resten av livet.
Jag måste säga att jag såhär på håll tycker att din graviditet går så fort. Inte långt kvar nu!

Jenny och Jon Sjöberg

11 april 2014 09:04

En del vill ju vänta tills de ser barnet och bestämma namnet då, men så vill jag inte att det ska bli här. Men föds ungen med ett blixtärr i pannan måste det väl nästan bli Harry. Hahahaha!
Graviditeten har rullat på ganska fort nu på sistone tycker jag. Och än så länge mår jag ju faktiskt ganska bra. Kram, kram! /Jenny

 
Nathalie - mamma till charlie

Nathalie - mamma till charlie

11 april 2014 15:09

men vad kul med namnen! smart tänkt =) finba namn också!

http://livetomyarp.com

Jenny och Jon Sjöberg

11 april 2014 18:02

Det tog sin lilla tid så nu är det skönt att slippa tänka på det något mer. :) /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards