jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 28 mars 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 28 mars 2014 15:45

Idag fick Nalle följa med Jon till jobbet, men nästa gång får han nog ta med Ian istället för det tror jag att jag skulle kunna få ut mer vila av... På förmiddagen ringde min barnmorska för att meddela provsvaret om min ärftlighet för blodproppar och jag fick diagnosen APC-resistens, vilket betyder att jag har en förhöjd risk för att få blodproppar. Men den var ändå ganska liten för jag var heterozygot (nya ord för mig det här...) och då var det inte så farligt, men bm rekommenderade stödstrumpor under resten av graviditeten. Kommer ju bli varmt och skönt i sommar... Omkring en miljon svenskar har den här avvikelsen så det är ganska vanligt, men sen finns det ju vissa faktorer som ökar risken.

Nu är det här helt nytt för mig och egentligen borde det ju ha kollats upp i samband med graviditeten med Ian - för den förlossningen slutade ju faktiskt med kejsarsnitt. Fast då fick jag ändå sprutor med blodförtunnande efteråt, om jag förstod det hela rätt, sprutor som Jon fortsatte att ge mig här hemma eftersom vi inte stannade kvar på BB så länge. Kanske tur i oturen för jag vet inte om det är något som hör till annars...?

Med posten kom äntligen min polisanmälan som jag gjorde i samband med bedrägeriförsöket (någon "lånade" mitt personnummer och gjorde en saftig beställning). Den är inskannad och ivägskickad till fakturautställaren och jag ringde och kollade så att den verkligen kommit fram, vilket den hade. Nu har jag gjort mitt för att slippa betala för något. Jag bad dem lämna besked när allt var i sin ordning så jag kan göra mig av med det här orosmolnet.

Jag skulle ju bara vara gravid den här gången - inte ha någon liten ökad risk för blodproppar eller bli utsatt för bedrägeriförsök. Bättre lycka nästa gång kanske... ;) /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards