jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 mars 2014 19:22

Igår kväll var jag iväg på den avslutande delen av Första hjälpen-kursen med inriktning på barnolycksfall. En mycket viktig kurs, men inom en tid kommer repetition att behövas. När jag kom hem sov Ian och när jag väcktes var Ian vaken... Hmm, kan det ha varit Ian som väckte mig klockan fem tro...?

Jag försökte dra lite på morgonbestyren. Jag och Ian tittade bland annat på MTV och det vet jag inte om folk gör nuförtiden. ;) Först på på plats var vi (som vanligt...) i kyrkan på öppna förskolan i alla fall.



Först därifrån var vi också för igår ringde de från Folktandvården och ville ha dit mig. Jag hade en tid bokad i påskveckan egentligen men då skulle inte "min" tandhygienist vara där fick jag reda på. Märkligt att den tiden gått att boka då... 

Istället blev det att jag tog tiden som erbjöds idag och Jon fick komma hem lite tidigare från jobbet. Det fungerade ju också. Det blev bara en undersökning av tänderna, ingen röntgen på grund av graviditeten och att det såg bra ut antar jag. Det plockades bort lite tandsten och jag fick bananlack och så var det klart.

Efteråt mötte jag upp med Ian och Jon och vi gick till Apoteket för Dentan-köp och sen till ICA. Vi skulle inte handla så mycket så Ian fick egen vagn - och han såg så himla stolt ut!



Vi for hemåt och åt lite innan vi gick ut i trädgården. När det fina vårvädret fick ett snöblandat bakslag gjorde vi ett avbrott med det vi höll på med. Men i eftermiddag gjorde vi klart och trädgårdsmöbler och studsmatta med skyddsnät och lite till är på plats. Bara de båda parasollen som får stå kvar i garaget ett tag till - för så soligt är det inte än. Lite mer grönska fattas också förstås, och så får vi väl se när vi premiärgrillar. /Jenny


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards