jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 14 mars 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 mars 2014 13:00


Men jag känner mig ju aningen bortkommen här. Det är ju inte riktigt så illa som i den där gamla OLW-reklamfilmen där nån reporter tror att det är blasten som friteras till chips... Lite mer koll har jag, men det här får bli ett odlingsförsök så får vi se om det blir nåt. Odlingsbädden är ju inte stor till att börja med så skörden kommer inte bli enorm.

På torget idag köpte jag sättpotatis, Puritan hette visst sorten, som jag nu ska förgro efter tips i äggfack nere i källaren. Det ska bli intressant att följa. Tidigare har jag odlat tomater men äter ju inte tomater så det har mest varit för att det är intressant att se hur det växer. Men i år blir det inga tomater, har tagit för mycket plats också - i år blir det förhoppningsvis potatis!

Och så lite smått och gott i de andra odlingsbäddarna. Allt i lagom mängd, för vi har ju lite annat att göra, och annat som vi hellre vill göra. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 14 mars 2014 12:36

Röda Korsets lokala krets stod och sålde ris i Gallerian idag. De fanns i flera olika färger men här föll det såklart på en lila "bukett". /Jenny


 

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards