jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 8 februari 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 februari 2014 20:15

Min bästa teknikpryl är helt klart datorn. Möjligheterna är enorma! Och idag har jag kombinerat datatid och pyssel. Jag har tryckt tre stycken t-shirtar till Ian. Egentligen stryker man ju men... Med lite fantasi kom jag på tre olika motiv som jag pysslade ihop och skrev ut från datorn. Strykjärnet kommer sällan till användning här, men det fungerade faktiskt och trycken kom på plats.



Den blåa t-shirten har fått ett omgjort Superman-märke där ett I har tagit S:ets plats. I som i SuperIan!



Den svarta t-shirten har fått en Gudfadern-touch, fast istället står det "The MaffIan". Lite ordvitsigt där alltså.



På den röda t-shirten står det Ian och på var sin sida om namnet finns en fot och en hand - Ians avtryck.



Det här var ett roligt och enkelt pyssel som inte kostade många kronor heller. T-shirtarna hittade jag på rea och de kostade en tjuga styck och pappret för att trycka köpte jag på Clas Ohlson. En förpackning med fem stycken papper i A4-format för tryck på mörka textilier (finns för ljusa också, 10 ark för 159 kr) kostade 129 kr. Bläckstråleskrivare är också ett måste men det hade vi redan. Ett jätteskoj pyssel med en massa möjligheter! /Jenny


Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 februari 2014 15:15

Så länge som inte pengarna finns till den där utbyggnaden får vi arbeta med det som är. Och i källaren hade vi tänkt att få till ett litet allrum. Gästrummet är nästan klart och kanske att det någon gång i framtiden får bli ett vanligt rum istället. Igår köpte vi golv att lägga för att slippa det kalla betonggolvet och idag beställde vi en soffa. Det fick bli en bäddsoffa ifall gästrummet ryker. Det är lite lurigt att köpa en soffa som vi inte provsuttit men när vi var i Chilli-butiken fanns den inte, så det får bli en chansning. I nästa vecka bör den komma.


Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 februari 2014 09:30

... och den höll i sig hela dan och gick inte att sova bort tills idag heller vad det verkar. Det gör inte jätteont men tillräckligt för att den ska märkas och irritera. Och konsekvenserna ledde till trötthet igår och på kvällen även en kräkning. Halva graviditeten avklarad och jag blir fortfarande illamående och spyr. Nu var det väl kombinationen av värk och trötthet som ledde till min vomering (måste ju variera mig lite... hahaha). Hoppas på en lite piggare dag idag! /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards