jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 31 januari 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 januari 2014 18:45

... är väl ganska lika när det gäller det allra viktigaste. Annars tror jag inte att det skulle fungera så bra. Men medan jag (oftast) vet vad jag vill när det gäller små och stora saker är han lite omständigare... och veligare.

Som när pizza ska beställas:


- Jag skulle vilja beställa en Mamma Mia... Öh, förlåt! En Hawaii, menar jag ju. Men kan jag få musslor på den. Ja, tack, det var bra så. Fast förresten utan skinka! Alltså en Hawaii med musslor och utan skinka.


Jag beställde en Margarita.


Jon har under en tid när det passat åkt buss till jobbet för han tycker det är lättare. Han har ju annars både körkort och bil. Men enligt honom är det "lättare" att inte sätta sig i en uppvärmd bil (timer till motor- och kupévärmare) som står utanför dörren och åka raka vägen och parkera precis utanför jobbet.

Han tycker istället att det är "lättare" att gå upp 40 minuter tidigare på morgonen, 04.40, göra morgonbestyren för att sedan gå ca en halv kilometer till busshållsplatsen, sätta sig på bussen och åka till hållplatsen i Karlsborg, gå av där och sedan cykla en knapp kilometer till jobbet för att vara på arbetsplatsen en halvtimme innan jobbdagen egentligen börjar. Den tiden går ibland att flexa in. Men ändå!!!


Fast vad han ska äta för pizza och hur han vill ta sig till jobbet är förstås helt upp till honom... /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 januari 2014 17:00

Idag har allt känts lite tyngre än vanligt och jag har retat mig på allt från hur rörigt det jämt är här till att folk inte kan förmå sig att ställa ut sina soptunnor åt rätt håll! Hur svårt kan det vara att underlätta för de som tömmer tunnorna att bara vrida dem åt rätt håll?!

Sen den här snön. Bilar har som oftast inga större problem att ta sig fram när det ligger några centimeter snö på vägen, men det får de som går, kör barnvagn, har rollatorer, åker rullstol osv. För oss är det inte så lätt så därför tycker jag att gångvägar också borde ligga högt upp på prioriteringslistan. Kanske allra högst.

Igår var det fruktansvärt tungt att ta sig fram, idag något bättre eftersom snön inte drevat sig som den gjort igår i och med att det blåst så mycket. Och jag är säker på att det är promenaderna i den tunga snön som gjort att min foglossning blivit besvärlig.

För övrigt så är jag less på vintern och kylan över huvud taget. Less på hur besvärligt allt blir. Less. Less. Less. Och eländet fortsätter ju att komma ner - i kombination med lika irriterande vind!

Och även om jag varit kräkfri i några dagar nu så behöver jag bara höra på nyheterna för att bli illamående: människor som blir korsfärsta och misshandlade, torterade med järnspett och andra hemskheter. Vad är det för fel på folk?!? Men kan folk å andra sidan inte ens förmå sig att ställa sin soptunna på rätt håll så...

Man kan kanske inte hjälpa alla, men alla kan göra något för någon. Idag hade jag bröd till långt ifrån alla ankorna vid dammen, men några fick i sig några bitar i alla fall.



För många...


Just otillräcklig och trött är väl det som har präglat dagen. Men varför får inte jag känna så? Jag ställde faktiskt mina tunnor på rätt håll för att bidra med vad jag kunde. När det gäller det i alla fall...

Jag plockar och plockar, men det blir aldrig någon ordning här. Det är hela tiden något som behöver göras eller lagas. Vi har fortfarande källaren som vi borde fortsätta med - men det blir ju aldrig klart häruppe! Tyvärr verkar det också vara så att när det hopar sig i ett hörn så är inte de andra hörnen sena att följa efter heller...

Kanske att den planerade familjepizzakvällen sätter allt i lite annat ljus, för nu är humöret inte på topp. Hoppas att resten av familjen vill ha med mig bara... /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards