jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 29 januari 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 29 januari 2014 19:30

Eftersom vi inte hade något att vara iväg på idag skulle det här bli en slappardag, men istället blev det ofta långtråkigt. Helt plötsligt fanns det inget som behövde göras. Nåja, inget akut i alla fall. Och Ian sov längre än väntat efter lunchen, men då hann jag rita ut några mönster som jag klippte till. Det har varit en del tal om att sy barnkläder på sistone och jag har känt av suget. Det var ju ett tag sedan sist. Ett par muddbyxor fick jag till någorlunda i alla fall. Mitt andra par någonsin, så jag får vara nöjd. Kanske att det blir någon överdel också.


Alltid nåt...


Jag och overlockmaskinen kom ju lika illa överens som sist, och den andra maskinen rörde jag inte ens för den har alltid haft något emot mig. Och värre blev det efter att jag körde tvillingnål på den...

Hursomhelst så var det roligt att vara lite kreativ, även om det blev några "tänk om, gör rätt"... Egna intressen är något som vi inte haft någon möjlighet att göra så mycket plats för på sistone. Jons tur nästa gång då, för:


För en god relation kännetecknas av att båda mår bra, tillsammans och som individer.


Hoppas att hans intresse består av att ta Ian till Familjecentralen för pappakväll imorgon kväll ;) De var där förra veckan och hade det skoj tillsammans, medan jag njöt av lite tid för mig själv... och Nalle då. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards