jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 10 januari 2014

Av Jenny och Jon Sjöberg - 10 januari 2014 12:30

Jon har tagit naturläkemedel för att förebygga förkylning sedan hans föräldrar lämnade oss. Deras förkylningar bröt ut när de hälsade på och de har fortsatt vara krassliga. Jag har kört på ändå, med undantag för nässpray för att kunna sova. Men nästäppan kan ju vara en gravidåkomma. Vet de som varit täppta hela graviditeter.

Kan jang och sånt får väl inte gravida ta ändå antar jag, men det skulle jag inte göra oavsett heller... Liiite tveksam till att det fungerar. Och nu har Jon blivit förkyld också. Till jobbet for han dock i alla fall, och verkar inte må så dåligt idag att han inte orkar bära in pelletsen från pallen som kom igår.

Men det var ju olägligare än vanligt. Dels för att han skulle ha lämnat blod idag. Får man inte då. Och för att jag hade tänkt följa med till sjukhuset och hälsa på en kompis som fått barn. Grattis! Nu är det inte säkert att det hade fungerat ändå, men det hade ju varit så kul att fått se den lille. Nåja, det kommer fler chanser.


Svårkört med barnvagnen.


I går kväll började ju det dessutom att snöa. Nu är det slaskigt värre. Inget vidare väder att ta barnvagns- och hundpromenader i, så Jon tog med Nalle till jobbet idag. Bara en för mig att tänka på alltså. Dock den svårare av de båda...


"Snö. Jag är skeptisk."


Att sitta inne hela dagen kändes inte så lockande. Fram och på med alla vinterkläderna - efter att jag fångat in Ian vill säga. Han har börjat springa iväg och gömma sig när det är dags för påklädning. Suck... Men det gick ändå oväntat bra att få ut honom.

Jon hälsade via ett sms att det inte varit några som helst problem att få ut snötoken Nalle.

Jag och Ian gick fram en sväng till torget, var in på ICA och en vända in på Family House innan vi gick hem igen. På ICA hittade jag ett nytt Airwick ljus som jag köpte. På Family House var det 30 % och där blev det en pyjamas och en morgonrock för framtiden till Ian.

Nu sover Ian middag och jag ska kasta mig i säng och vila lite också. Nu har det förresten börjat snöa lite igen... /Jenny


 

Airwick ljus med doft av Cacoa Truffle & Crème, morgonrock och pyjamas.

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards