jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 27 september 2013

Jag segrade och jag sågade ;)

Av Jenny och Jon Sjöberg - 27 september 2013 20:30

Idag låg träden risigt till...


Ibland vinner man saker som man verkligen inte räknat med, men hoppats på. Jag kom på en kul bildidé till en tävling om en sprillans ny proffssåg från Stihl. Jon har en gammal motorsåg, och en jäkla massa (tunga...) tillbehör som jag sågat lite med tidigare. Men den har liksom många andra startsnören som jag aldrig får till rätta knycken med. I just denna tävling utlovades en såg som skulle vara lättstartad. Vi ska ju försöka bli lite självhushållande med ved nu till att börja med i och med att vi har en del röjande att göra i trädgården.

När vi satt på Ians ettårskalas och åt tårta ringde de för att meddela att jag vunnit! Otroligt ju! Present till mig på Ians födelsedag. :)

Men ibland måste man göra lite mer än att bara hämta ut, eller som i detta fallet ta emot paket i dörren. Det blev först en liten intervju via telefon som det blev en nätartikel av, sedan hörde de av sig igen och ville göra en bandad intervju för en podcast och som allra sista grej ville de gärna ha bild på när jag använde sågen. Klart man ställer upp... även om det tog emot lite. ;)

Tur att det faktiskt är skitskoj att såga! Men jag har en hel del att lära av Jon, så att sågskydden inte behöver komma till användning... så mycket... ;)  /Jenny


Stihlig va'?

 
 
Ingen bild

Eva

28 september 2013 17:42

Du är helt fenomenal att hitta på!!
Grattis!!
Kram
Eva

Jenny och Jon Sjöberg

28 september 2013 19:49

Jag har många idéer jag! Tänk om jag hade tid, pengar och ett arbetslag - då skulle det hända grejer. ;)

Det är extra roligt när det man kommer på blir förstått och uppskattat. Kramar tillbaka! /Jenny

 
Malin

Malin

29 september 2013 11:40

Duktig du är ,och du visar verkligen att vi tjejer vi kan vi också ;)
Kramar

http://starchild88.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

29 september 2013 12:25

Det är lättare att vara duktig när det är roligt. :) /Jenny

 
Ingen bild

Linda

30 september 2013 10:35

Grattis till vinsten! I efterskott, jag släntrar efter med kommentarer men hänger med ändå. :) Visste att bilden var för bra för att inte vinna!

Jenny och Jon Sjöberg

30 september 2013 11:59

Tack så mycket! Aldrig tävlat om någon såg förut vad jag vet så det var verkligen nybörjartur. ;) Kramar! /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

1 oktober 2013 13:58

Oj stort grattis! Himla kul att vinna så användbara (och dyra) saker.
Säg till om du ser en tävling för en låsbar veckobrevlåda, det kommer behövas om cirka 3 månader =)

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

1 oktober 2013 14:05

Ja, det var roligt och oväntat. Jon som kan de här grejerna tycker att den är riktigt bra. Och igår sågade jag ju faktiskt själv - drog igång den och allt. :)
Ska hålla utkik. Biltema har ganska billiga lådor: http://biltema.se/sv/Sok/?query=brevl%C3%A5da /Jenny

 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

1 oktober 2013 14:20

Tack för tipset, helt okej pris :)

http://ihemmetslugn.blogspot.se

Jenny och Jon Sjöberg

1 oktober 2013 14:52

Hoppas ni hittar någon bra. /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Måndag 25 mars 14:43


En perfekt fika innan Sia skickas iväg på gympa!  

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards