jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 juni 2013 12:46

På torsdag fyller snyggaste Nalle tio år och nedräkningen till kalasdagen pågår för fullt. Nalle håller själv räkningen....

"Nu är det bara så här många dagar kvar..."

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 juni 2013 11:18

Jag har inte testat fler menstruations-appar än den här, period tracker, men jag träffade nog rätt direkt för jag är jättenöjd! Den håller koll på ägglossning, man kan fylla i hur stor blödningen är, humör med mycket mera. (Och skulle man bli gravid går den att ställa om för nedräkning.) Man kan göra flera fiffiga inställningar och man får en bra översikt.

Appen fanns för windows phones och då finns den säkert till iphone och android. Gratis var den också. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 juni 2013 11:00

... blev det bestämt att Jon behövde resa iväg via jobbet. Han for i fredags och det var ju förstås extra tråkigt att det skulle bli över en helg.

Det var ju inte heller planerat att Ians första tand skulle börja komma i samma veva. Som vi har väntat på denna tand och så kommer den nu. Och tro inte att den dyker upp särskilt snällt. Ian som är väldigt emotionell annars har ju varit det ännu mer nu om man säger så.

Vädret har varit skit också: regn, hagel, åska och sol i någon rörig ordning. Och till råga på allt så fick jag min mens precis samma dag som Jon åkte iväg. Och med mensen kom också en jävla mensvärk. Så för den skull kanske Jon hade det lite bättre härifrån för med honom vore nog inte tålamodsstubinen lika lång som den är med de andra två.


 


Innan graviditeten led jag inte särskilt mycket då det var dags, hade lite ont i ryggen någon gång. Men nu har jag ont hela tiden i "njurområdet" på ryggen. Innan märkte jag aldrig av någon ägglossning heller. Kan ju dra en slutsats, typ:


Eftersom jag numer märker av ägglossningarna och blir "översexuell" vid dem: bli med barn!

Eftersom jag numer märker av mensen med en otrolig värk: bli med barn så du slipper den smärtan (och får andra istället...)!


Inte helt ologiskt kanske, om det nu är fortplantning som det är frågan om. Dålig tajming var det i alla fall och jag hoppas att jag snart blir människa igen.


 


Så denna ensamtid med gänget har väl gått så bra som den kunnat, och gått har det nästan gjort i ett. Men det har gått och det är ju det viktigaste. Fast innan nästa jobbresa hoppas jag på lite längre förvarning innan det bär av. Och ingen jobbig tandsprickning. Och inget dåligt väder. Och ingen mensvärk. /Jenny

Av Jenny och Jon Sjöberg - 17 juni 2013 10:50

Det märks på statistiken när bloggen får stå lite åt sidan. Men det är ju kul att några fortsätter att kika in här fastän uppdateringarna inte duggar lika tätt, eller är särskilt intressanta heller för den delen...

Det står still i statistik och med gillande och prenumeranter också. Men det vågar man väl kanske inte skriva för då kanske någon slutar gilla/prenumera istället. :O

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards