jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 21 maj 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 maj 2013 19:56


... då kan man ju i alla fall roa sig med att testa regnkläderna. Premiär för det! Ians regnställ från Lundmyr hittade vi på Blocket och det var nästintill helt oanvänt och kostade 200 kr. Det är fortfarande lite stort så det kommer att komma till användning under ännu en tid framöver. Perfekt.

Stövlarna är från klädbytardagen och på prislappen stod det tio eller tjugo kronor. Helt okej regnoutfit!

Jag försökte lura på honom solhatten i det här vädret, men se den gubben gick inte! Av med den... en sisådär femton gånger. /Jenny


Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 21 maj 2013 11:30

Jag har letat efter MAM:s självlysande nappar. Igår ringde jag Apoteket för att höra om napparna för på hemsidan stod det att det var okänt saldo på mitt lokala apotek. Kundtjänst ringde butiken och de hade inga, och var inte heller intresserade av att ta hem då de skulle bli tvungna att ta hem ett parti. Jag blev slussad hit och dit innan jag fick svar.



Jag undrade om varför man inte kunde välja färg via beställning på hemsidan och fick väl inget bra svar på varför det är så. Jag chansade och gjorde en beställning som kom snabbt i alla fall, men...


Inte mitt första val när det kom till färg...


Så blev det med den chansingen. Bara att hoppas att napparna i alla fall fungerar nu. Jag tog med en solskyddskräm också för att kunna smörja in Ian på de ställen som inte går att skydda så lätt. Han har solhatt och solglassögon med UV-skydd (barns ögon är också känsliga) att ha, så får vi se hur det fungerar utan UV-dräkt till att börja med.

Och sen har han ju sina rosa nappar också förstås! ;) /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards