jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 mars 2013 18:45

Det måste ha blivit 7,3 på Richterskalan. Minst. Japp, jag - hela stora jag - har varit ute och joggat och om det inte kändes för er så kändes det i alla fall för mig.


Jenny shake.


Efter en meter hade jag ont i höften, efter två meter ont i knät, efter tre meter svettades jag floder, efter fyra meter hade jag redan träningsvärk, efter fem meter kände jag blodsmak i munnen, efter sex meter undrade jag vad 17 jag höll på med egentligen, efter sju meter höll jag på att kräkas och så vidare...

Innan jag ens kommit ut hade jag konstaterat att jag behövde låna Jons joggingjacka för min var för tajt. Men mest över amningsbysten.


Mitt snygga lila och svarta sportarmband från Sportarmbandet.se.


Nej, riktigt så illa var det kanske inte, men sååå otränad jag är. Fast jag orkade faktiskt jogga hela den tänkta turen som visade sig vara 1,55 km. Vad gör man inte för ett nytt sportarmband? Jag ville ju testa hur det fungerade, men först var jag tvungen att ha en app (givetvis!) för att hålla koll på joggingrundan. Det blev appen Runtastic.



Både app och sportarmband var riktigt smidiga. Det var lite svårt att hålla koll på telefonen när den satt på armen förstås, men hellre det än att ha den i fickan. Telefonen satt fast jättebra på armen i och med kardborrelåset, och det är inte alls svårt att navigera runt på mobilen genom plastskyddet. Ett jättekäckt mobiltillbehör som gjorde joggingturen roligare - kunde ju ta med mig Peter LeMarc.


En lagom lång joggingrunda för en lagom tjock kvinna i sina bästa år...

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 mars 2013 14:01

Vi testade på pysslet att göra hjärtanformade ägg. De kokta äggen blev genast lite skojigare och påskäggen kommer att få en uppfräschning.

Vi fick tipset via ett mejlutskick från Coop och var inte sena att testa detta.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 24 mars 2013 12:33


Fredagsdanser

31/5 ZLIPS

7/6 UMBRELLA

14/6 EXPANDERS

28/6 COMEBACK

5/7 SVÄNZONS

2/8 VOYAGE

9/8 STAGE

16/8 ZLIPS

23/8 BLENDER


Lördagsdanser

1/6 NORRLÄNDERS

8/6 SVEN-ROGERS

15/6 AVANT

29/6 OLA & JAG

6/7 BENGT & PEDER (fd. Bendix)

3/8 OLA & JAG

10/8 NORRLÄNDERS

17/8 MONICA ÖHMANS

24/8 BARRABAZZ


Besök Logen Käcktjärn för mer information!

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards