jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 18 mars 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 mars 2013 20:13

Hallå!


Men var var alla de andra bebisarna? Det var bara Ians kompis Elias som kom till badet tillsammans med sina föräldrar ikväll.


Jag badade också den här gången.


Och eftersom vi var så få och jag ändå hade baddräkten med så hoppade jag också i. Jag är väl inte överdrivet förtjust i vatten och speciellt inte i bestyren efteråt. Torr hud som ska smörjas, hår som kräver balsam och som sen tar en evighet att få torrt och jag hade ingen mössa med mig så jag fick åka i handduksturban hem för det är riktigt kallt. Blåser nordan så allt står härliga till. Och ja, jag funderar allvarligt på att klippa av mig en väldigt massa hår.


Jag och Ian tog oss vatten över huvudena.


I badet så vågade jag dyka med Ian, även om jag kanske fick ner huvudet djupare än vad han fick... Ledaren lät också Ian göra ett långdyk och släppte honom under vattnet till mig. Lite nervöst men det gick bra. Sedan gjorde Jon samma sak till mig med Ian, för Jon är ju ute efter att få en bild som liknar bebisen på Nirvanas album "Nevermind". Är vi inte det allesammans...? ;)

En bra undervattensbild fick vi i alla fall!


Vårt lilla blötdjur dyker mellan sina föräldrar!


Den här gången var inte alls Ian lika ledsen och missnöjd som han var förra gången. Och efter ena dyket var han jätteglad. Hoppas att han sover gott efter allt det här badandet! /Jenny


Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 mars 2013 14:56

  

Vem kunde ana att Ian har planer på en karriär inom inredningsbranschen och övar hemma... Jackan och mössan ska inte ligga på soffan och skräpa när han homestajlar och sedan var det ju det här med grillgaffelsettet som tydligen står helt fel.

Och vem kunde ana att en sådan där liten plutt har bättre räckvidd än vår dammsugare... Han kommer åt väldigt mycket och det börjar dra ihop sig för att barnsäkra här och var. Några hörnskydd sitter uppe och babygrindar också så vi kan stänga ute/inne honom. Men det kommer nog att krävas mycket, mycket mer. :) /Jenny

Ian
Av Jenny och Jon Sjöberg - 18 mars 2013 14:32

Vi gillar ju att planera, som ni kanske vet. Vi har en plankalender där vi fyller i saker, och vanligtvis brukar vi på torsdagarna gå igenom helgen samt skriva upp på vår whiteboard (som är grå) i köket hur den kommande veckan ser ut. Allt för att få struktur på vardagen så vi vet vad som ska göras och vad vi har tid över till. Ett system som fungerar för oss.

I helgen satte vi oss också ned och tittade igenom veckorna fram till och med semestern. Dels för att vi skulle fylla i för min föräldrapenning på nätet och för att få lite ordning på vad som är på gång.

Det var en ganska rolig genomgång för det kommer bli en hel del lediga dagar tillsammans (om Jon får ledigt när det är klämdagar...) och flera arrangemang som vi tänkt besöka.

Någon resa-långt-bort-semester blir det inte för vår del. Tanken är att vi ska måla om huset i juli, men det finns plats för dagsturer.

Vi är inte alls överbokade på något vis under våren och sommaren, men vi har att fylla dagarna med om vi inte vill gå sysslolösa om man säger så. /Jenny

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards