jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 8 mars 2013

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 mars 2013 16:45

... det vardagliga arbetet måste ju också får lite plats. För när till och med Ians sockar blir skitiga är det hög tid att städa. Så dagen ägnades till stor del åt damning, våttorkning, tvätt och så lite kakbak. Förra helgens gofika blev en riktig favorit så jag gjorde en sådan igen: kladdkaka med kolatäcke. Den var så otroligt god så jag tjatar på om receptet en gång till, det finns HÄR. Och jag tog ljus choklad från Marabou den här gången också.


Baka den här - och njut!


Att hämta posten idag var en riktig höjdpunkt. Ian fick flera smakprovsförpackningar från Nestlé. Han blir ju sex månader i nästa vecka så det var därför. Ian tycker massor om gröt, men vi testar lite allt möjligt, men än är det mest smakportioner som gäller så inget amningsmål är utbytt. Vi skyndar långsamt.


Provpåsar från Nestlé.


Ida-Maria anordnade en fin tävling där vinsten var en pyjamas i ekologisk bomull från Tuut! - och en sådan charmig pyjamas hade jag turen att kamma hem till Ian. Tävlingsmomentet gick ut på att man skulle berätta om sovrutiner. Det har vi ju nästan inga. Ian har aldrig sovit bra och vi har testat det mesta. I natt var en sämre natt än de andra dåliga för då tror jag att han hade lite magknip. Jag valde en blå pyjamas och den är jättefin - och Ian såg glad ut för den också... och försökte äta upp den.


 

Kanske kommer Ian sova bättre i elefantpyjamas...?


Och med posten kom ett till vadderat kuvert. Jag fick mitt fina namnshalsband som jag beställt från Lagnöviken. På färgade plexibitar kan jag nu bära med mig mina älskade killar. Jons bricka fick bli röd, Ians är ljusblå och Nalles bricka blev grön och med formen av ett hundben. Halsbandet åkte på direkt och jag kände mig lite snyggare när jag for omkring med snabeldraken, men imorgon kommer det att passa ännu bättre...;) Nu mot kladdkakan! /Jenny


 

Personligt namnhalsband i akrylplast.

Av Jenny och Jon Sjöberg - 8 mars 2013 15:45

Nu är det dags för finalen i Melodifestivalen - och den här tävlingen känns lika utdragen varje gång men nu ska Sveriges bidrag röstas fram. Dessa låtar tävlar imorgon:


"Tell the World I’m Here" – Ulrik Munther
"Skyline" – David Lindgren
"Falling" – State of Drama
"Begging" – Anton Ewald
"Only the Dead Fish Follow the Stream" – Louise Hoffsten
"Bed on Fire" – Ralf Gyllenhammar
"En riktig jävla schlager" – Ravaillacz
"Copacabanana" – Sean Banan
"You" – Robin Stjernberg
"Heartbreak Hotel" – YOHIO


Vi har egentligen bara en önskan och det är att gubbgänget inte går och tar hem segern, för det bidraget är ju så farsbetonat att vi inte begriper att den låten kunde komma med överhuvudtaget.

Om man får tro er (nio!) läsare som faktiskt röstat i vår omröstning så blir det YOHIO som tar hem det hela, tätt följd av Ulrik Munther och Louise Hoffsten. Men ingen av er har lagt någon röst på Ravaillacz heller och det var ju ändå bäst. ;)


Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards