jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Alla inlägg den 11 augusti 2012

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 augusti 2012 14:15

... till Tibro och Skövde. Vi kikade lite i några second hand-affärer men hittade inget alls. På Coop blev det desto mer inköpt, bland annat lite snacks, dricka med mera att ha med till förlossningen. Dessutom hittade vi snygga och smidiga utemöbler till altanen som vi har lagt undan till imorgon när vi ska på släp-turen. Bord, två stolar och en soffa i vitmålad furu från Hillerstorp. FSC-märkt och virke från Norrland - det är grejer det! Nu återstår dynor, för de var inte lika billiga, men det är ingen brådska med det. På Plantagen reserverade vi plommonträdet, som ska bli baby I:s vårdträd. Det var en fin present från Eva och Leif, och redan till nästa sommar kanske trädet bär frukt. Nu har vi verkligen samlat på oss en massa grejer att ta tag i imorgon - tur man har semester! /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 augusti 2012 08:30

För ganska exakt tio år sedan beklagade jag mig för min kära mor att mina billiga skräpskor inte kunde hålla tätt. Och jag ogillar verkligen att bli blöt om fötterna, men på den tiden var jag fattig student.

Jag måste ha gnällt ganska högljutt, för till slut tröttnade hon och drog mig med till Intersport, som på den tiden låg i Öjebyn. Där beordrade hon mig att välja ett par skor med Gore-Tex, som hon skulle betala. Jag protesterade, för jag tyckte att sådana skor var alldeles för dyra och ville istället titta på billigare kopior.

Nu är det så att när min mamma satt sig för något, då blir det oftast som hon bestämt. Därför slutade det med att jag valde ett par lågskor av märket Garmont, som jag inte hade hört talas om förut. Det var det bästa valet jag gjort i skoväg någonsin! Jag minns att jag åkte tillbaka till Stöllet och, mäkta stolt över mina nya skor, visade Jenny hur jag kunde stå i en vattenpöl jättelänge med vatten upp till skoskaftet utan att bli blöt. Det kunde man kalla rejäla skor, det!

Jenny var väl inte lika imponerad som jag (skor som skor...), men hon har i alla fall bra minne. Så, när hon vann ett presentkort på Brandos.se, kom hon ihåg hur jag hade älskat dessa Garmont-skor, och precis som min mamma har hon också fått höra mig gnälla en hel del över att mina skor läcker.

Eftersom jag är gift med världens bästa och snällaste tjej, letade hon upp ett par halvhöga Garmont med Gore-Tex som hon tyckte att jag skulle köpa. Och jag hade tur: de enda två storlekarna som fanns kvar var 43 och 45, och de förstnämnda passade! Har dock inte testat dem än, men så fort jag hittar en vattenpöl så...

Det blev till och med lite över på presentkortet, så vi köpte även ett par barnskor till baby I. De var några storlekar mindre än mina, och det är svårt att förstå att något så litet snart ska stulta omkring i dem! /Jon

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 augusti 2012 08:15

... är nu publicerade och finns att läsa HÄR. Vi har gjort en sammanställning och kan konstatera att flertalet av er tror att det är en flicka som ska komma ut, och det är många som tror att födseln kommer att ske på natten. Jon trodde att bebisen skulle komma redan den 5 augusti så där missade han på dagen, men alla andra gissningar är fortfarande aktuella när det gäller datum. Och resten också för den delen...


Jon: 5 augusti, kl. 12.00, en flicka, 3750 g, 49 cm

Kristina shetrollan: 18 augusti, kl. 04.35

Annika: 21 augusti, kl. 03.42, en flicka, 3380 g, 51 cm

Jenny: 21 augusti, kl. 04.00, en pojke, 4000 g, 51 cm

Bitte: 24 augusti, kl. 09.42, en flicka, 3310 g, 51 cm

Liselotte: 25 augusti, kl. 13.30, en flicka, 3620 g, 51 cm

Skrivmoster: 26 augusti, kl. 03.44, en flicka, 3233 g, 50 cm

Caroline: 26 augusti, kl. 03.56, en flicka, 3956 g, 52 cm

Fru Eriksson: 27 augusti, en pojke, kl 22.13, 3600 g, 51cm

Lotta: 28 augusti, kl. 10.52, en pojke, 3865 g, 52 cm

Heidi: 29 augusti, kl. 03.27, en flicka, 3580 g, 50 cm

I hemmets lugn: 30 augusti, kl. 23.55, en flicka, 3480 g, 51 cm

Nanna: 1 september, en flicka, 3555 g, 52 cm

Mamma Brötis: 2 september, kl. 20.35, en pojke, 4125 g

Camilla: 6 september, kl. 19.11, en flicka, 3780 g, 52½ cm

Lina: 7 september, kl. 03.20, en pojke, 3420 g, 49 cm


Nu får vi bara vänta och se vem som får ihop flest poäng... Spännande värre! Inte minst för oss. :)

Av Jenny och Jon Sjöberg - 11 augusti 2012 08:00

När jag inte läser Bamse i väntrummet på MVC, händer det faktiskt att jag bläddrar i "vuxentidningar". Tro't eller ej. Dagens lästips blir därför specialnumret av Vi Föräldrar: Första året. Det är fullspäckat med läsning om sådant som kan vara bra att veta när man äntligen fått sin lilla bebis. Ett år går fort, så det gäller att hänga med i svängarna. Och det lär bli en hel del sådana! 

Vi skaffade ett eget nummer som vi förhoppningsvis får tid till att läsa mer noggrant framöver. Bamse är för övrigt ingen dålig tidning den heller... /Jon

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards