jennyjon - vår vrå av världen - livet med fem barn

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Nej, det är inte tvillingar!

Av Jenny och Jon Sjöberg - 31 juli 2012 11:00

Nämen, vad roligt att det syns att jag är gravid. Superroligt. Verkligen. Jag har ju tidigare varit lite orolig för att folk bara tror att jag plötsligt blivit jättetjock.

Bara i förra veckan var det en hurtig kvinna som på sin promenad stannade och frågade om jag verkligen inte väntade tvillingar. (Och hon har frågat det förut!)

Nu på förmiddagspromenaden frågade en annan precis lika hurtig kvinna på sin stavgångspromenad: "Säkert att du inte ska ha tvillingar, för jag tycker att du varit stor länge nu...?".

Och det här är folk jag knappt vet vad de heter. Är det inte roligt att de ser att jag är gravid så säg! (Jorå, båda kvinnorna lever fortfarande. Hehehe...)


Cirka 110 centimeter runt om vid naveln...


Min mage har blivit stor. JÄTTEstor. Så här mycket som jag väger nu har jag aldrig vägt i hela mitt liv. Jag känner mig så osmidig och alltifrån att vända mig i sängen till att ta på mig strumpor är ett jäkla företag. Men vad kan jag göra...? Att börja banta eller ut och jogga känns inte som några lyckade alternativ nu.

Det är bara att hoppas på att så mycket som möjligt av den här övervikten försvinner vid förlossningen, eller snart därefter - och att magen lugnar sig lite i sin växtattack. /Jenny

 
 
ihemmetslugn

ihemmetslugn

31 juli 2012 11:18

Kan lugna dig med att jag har sett större magar =) Och nej det var inte tvillingar där heller (även fast en tvillingmage är enorm!)

Måste vara väldigt jobbigt med dessa kommentarer, skulle bli rätt så putt själv om nån började kommentera mitt utseende bara så där. Du får väl försöka svara lika hurtigt tillbaka "nej det är inte tvillingar men jag ser att du också är gravid (och så köra in fingret i fläskvalken)" "ja jag är fortfarande gravid men jag lovar att du blir den första jag ringer till när barnet fötts" =) Lite attityd så där..

http://ihemmetslugn.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

31 juli 2012 11:28

Fast ALLA andra är ju smalare än vad jag är nu! De ser ju ut som vandrande pinnar allihop.
Jag däremot är till och med "tjockare" än Jon nu (fast bara runt magen, inte enligt vågen än...) och lånar ibland hans kläder. Smidigt i och för sig. ;)

Hade det varit tvillingar hade ju väntetiden i alla fall varit lite kortare.

Jag blir ju lite paff också när dessa kommentarer kommer... Känner mig ju som en vandrande mage!

Barnmorskan säger också att det här är en helt "normal" gravidmage och inte helt omöjligt att den blir ännu större...

Att jättebebisen där inne mår bra är i alla fall det viktigaste. :) Och att jag inte fått ont i ryggen som jag hade mycket problem med innan jag blev gravid - det är märkligt på ett bra sätt. /Jenny

 
Annika

Annika

31 juli 2012 15:06

Man känner sig stor som en elefant på slutet, men man går ner kilona ganska snabbt med första barnet, det är bara att ta vagnen och ta en långpromenad eller en joggingtur med vagnen.

Det är mkt bra med att just ha med vagnen, för man förbrukar lite mer med att ha den som motstånd.

Kramar ifrån en nyfiken Annika (Längtar efter att se vem som bor där inne.)

http://imittenavmittliv.bloggplatsen.se

Jenny och Jon Sjöberg

31 juli 2012 15:42

Ja, jag känner mig väldigt klumpig. Och jag fattar inte varför allt ramlar ned på golvet... ;)

Promenader tas det ju nu med. Är ju ute och går minst tre gånger varje dag med Nalle, men det är tempot som fattas.
Och ibland skulle de verkligen vara skönt att slippa ifrån att gå ut. Bara ligga i sängen och vila, bli uppassad med mat osv. Men så ser det ju inte riktigt ut. :)

Någon joggingtur med barnvagnen blir det nog inte. Vill nog helst ut och springa för mig själv och vara lite i fred. Lite egentid. :)

Vem det än är som bor där inne så har den lagt sig till med att ha hicka ungefär en gång om dagen. Och gärna på kvällen när jag ska sova... Det var ju sött i början men även hickningarna känns ganska tydligt...

Dock får jag inte riktigt kläm på hur bebisen ligger. Jag känner hickningarna neråt vänstra ljumsken och det är flest sparkar uppe till höger. Hickar den så hela huvudet flyger bakåt kanske...? /Jenny

 
Mamma Brötis

Mamma Brötis

31 juli 2012 16:35

Ja du! Själv fick jag kommentaren "Herregud! Det där var det värsta jag sett!" och det av en man som jag träffat en gång tidigare, när jag köpte ved av honom...

Min franske kollega, å andra sidan, började gråta när han fick veta att jag var gravid.

Lite roligt är det ju ändå, med alla reaktioner en gravidmage ger! :-)

http://www.brotisen.blogspot.com

Jenny och Jon Sjöberg

31 juli 2012 18:04

Tänk att en "bula" kan framkalla sådana känslor och kommentarer av varierat slag. :) Men det är väl också en del i det hela att tackla...
Kram, kram! /Jenny

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny och Jon Sjöberg - Torsdag 28 mars 08:00


Vi var inte snabbast på´t men hade tur ändå för det fanns ägg kvar... Barnen letade kring Högåskyrkan och ganska snabbt hade barnen hittat varsitt fint Bamse-påskägg.    ...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Onsdag 27 mars 17:30

  Med posten kom en hälsning från Påskharen som meddelade att han tänkte ha vägarna förbi senare. Och så blev det! På eftermiddagen fick barnen syn på honom, men då hade han redan hunnit gömma påskäggen i trädgården. Så efter lite meet & greet f...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 17:15

Igår var det Pippi Långstrump-tema på bibblan och särskilt på sagostunden som hölls på ett annat ställe än i det vanliga runda rummet då uppslutningen var så stor. Lin och Sia, som var pippiklädda, gick bland annat tipspromenad innan de satte sig ner...

Av Jenny och Jon Sjöberg - Tisdag 26 mars 12:45


... blev mycket lyckad och det var länge sedan som alla satt kvar så länge och åt middag. Det fanns allt möjligt att välja på i ost- och kexväg, men också lite godis, salta pinnar, sushi, stekt chilihalloumi med mera.   ...

Presentation


Välkommen till Jenny och Jon, ett gift par som bor i Tibro tillsammans med våra fem härliga barn. Ian är född -12, Isa -14, Loe -16, Lin -18 och Sia -21.

Följ oss i vår vardag!

Kontakt: jenjonsjoberg@hotmail.com

Vi har bloggat i över 13 år!

Den 25 juli 2010 startade vi jennyjon-bloggen. I över ett decennium har vi hållit liv i den här bloggen. Minst ett blogginlägg per dag har vi publicerat. Och fler ska det bli!

Vi finns på Youtube!

 

          Följ oss på Youtube:
               jennyjontube

 

      

Besökare just nu...


Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Kategorier

Sök i bloggen

Arkiv

Besöksstatistik


Skapa flashcards